Databases afschermen voor deel gebruikers

Ik probeer verschillende databases alleen beschikbaar te maken voor specifieke gebruikers binnen invantive cloud. Omdat gebruik maak van de power bi online service met periodiek verversen moet ik in de ip-adreslijst een * invullen en kan op die manier dus niet de toegang beperken. Zijn er andere manieren om op basis van gebruikers de toegang tot deze databases te beperken?

Om een beter idee te hebben wat de beste optie is ben ik benieuwd naar de reden dat je de databases wil afschermen. Kan je daar iets meer over vertellen?

We hebben voor elke klant een losse koppeling. Om veilig met de gegevens om te gaan willen we dat we kunnen bepalen welke medewerker bij welke database kan, zodat niet elke medewerker met alle databases een koppeling kan maken.

Draaien de klanten binnen hun eigen omgeving in Invantive Cloud of op 1 gezamenlijk abonnement?

Ze zitten op ons abonnnement. Wij doen het beheer en regelen de koppelingen.

Het is niet toegestaan klanten toegang te geven tot het Invantive Cloud account van de accountant. Dit zowel uit het oogpunt van informatiebeveiliging en licentiëring. Zie hiervoor ook:

Het is wel mogelijk door midden van delegatie toegang te krijgen tot het account van eindklanten en zodoende de koppelingen in te richten en rapporten te draaien.

Sorry ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik. Alleen onze medewerkers hebben een account bij invantive cloud, de klanten gebruiken alleen de power bi rapportages die we koppelen met behulp van invantive. Wij hebben in dit specifieke geval een koppeling met onze eigen administratie waarvan we willen dat niet alle medewerkers toegang krijgen. Is dat mogelijk?

Duidelijk. Dat is op dit moment niet mogelijk binnen de mogelijkheden van Invantive Cloud. Een tweede organisatie registreren is dan een mogelijkheid, maar ik weet niet of dat problemen geeft qua licentie, etc.

Ik zou graag even overleggen met een collega, maar die is er een aantal dagen niet. Heeft het veel haast?

Nee het heeft geen haast. Ik wacht geduldig af en hoor graag terug.

Het differentiëren van rechten per database binnen een omgeving is bewust niet mogelijk. Tussen omgevingen is een sterke en meervoudige beveiliging aanwezig om ook toegang bijvoorbeeld tot personen herleidbare informatie voor ongeautoriseerden conform industriestandaard te realiseren. Binnen een omgeving is deze sterke en meervoudige beveiliging conceptueel niet haalbaar.

Voor accountantskantoren waarbij er twee groepen van gebruikers bestaan (een met toegang tot corporate gegevens en een met toegang tot gegevens klanten) raden we aan om een tweede abonnement af te sluiten op de houdstermaatschappij. Afhankelijk van o.a. de omzet en platform kan dit met een Free Exact Online Plan of Invantive Office for Accountants.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.