Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud

Go to English version

Vlot Autorisatie Datacontainers Repareren

Een veelvoorkomend probleem is het vervallen van autorisaties op een beperkt aantal cloud-platformen. Het vernieuwen van de autorisaties vereiste tenminste vier stappen. De nieuwe Invantive Cloud release maakt het vernieuwen van de autorisaties veel eenvoudiger en beperkt het in de meeste gevallen tot 1 klik. Na het aanmelden op Invantive Cloud is in het dashboard meteen zichtbaar als er datacontainers reparatie nodig hebben:

Het rode cijfer en de tekst worden alleen getoond indien er datacontainers zijn die bij de laatste keer openen een foutmelding hebben gegeven.

Door op het getal te kiezen wordt men (als er maar één datacontainer met problemen is) meteen naar het scherm gestuurd om de autorisaties te vernieuwen.

Alleen als er meerdere datacontainers zijn verschijnt eerst een lijst en kan men na selectie via “Vernieuw Autorisatie” de rechten weer corrigeren:

In de lijst van datacontainers onder het dashboard “Inrichting” is zichtbaar welke datacontainer reparatie nodig hebben:

Een datacontainer wordt van de lijst met probleemgevallen afgehaald zodra de autorisatie succesvol vernieuwd is.

Bij de details van een datacontainer zijn ook een aantal statistieken zichtbaar zoals of en hoe frequent de datacontainer problemen ervaart:

Automatische Herstellen

Het is mogelijk om het vernieuwen van autorisaties te automatiseren via auto-recovery (“Automatisch Herstellen”) zoals beschreven op Auto-recovery van Exact Online refresh tokens voor datacontainers.

Auto-recovery van Exact Online refresh tokens voor datacontainers
Itgeneor362 Voor toegang tot de OAuth-gegevensbron is een geldig access token vereist. Het access token kon niet worden verkregen
itgenoda061 Refresh token expired
Autorisatie vernieuwen vereenvoudigd met Bring Your Own App op Exact Online
Itgeneor362 na aanpassing naar OAuth in Invantive Cloud en Exact Online
Itgenscr652 melding bij dashboard bijwerken
Itgenscr590 Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier
Itgeneor362 na aanpassing naar OAuth in Invantive Cloud en Exact Online
In ten minste één gegevensbron de referenties ontbreken
Itgenhcr010 melding bij uitvoeren rapport
Itgenoda184 Toegang tot de OAuth gegevensbron vereist een geldig access token. The refresh token expired at ... and it is now
Itgenscr571 Geen OAuth-access token geregistreerd. Vernieuw de autorisatie van de datacontainer
Easier renewal of authorizations on Invantive Cloud
Error itgenscr652 The data container indicates it needs to be repaired. Please refresh the data container credentials and retry
Foutmelding itgenoda191 en itgenscr652 Power BI op het moment dat ik een Data Refresh uit wil voeren
Itgenoda184 bij vernieuwen Power BI: "The refresh token expired at 3/4/2022 11:33:29 AM and it is now..."
Andere resultaten in PowerBI dan meegegeven in Startup SQL van Invantive Cloud database
Bestaande PowerBI dashboards halen geen data meer op uit Exact Online
Geen TransactionLinesIncremental na uitvoeren query in Invantive SQL Editor op Exact Online Database
Invantive Cloud haalt data op van slechts één Exact Online administratie
Vernieuwen autorisatie Exact geeft itgeneor063 melding
Itgenoda192 ... The user is not active
Waarom krijg ik geen data uit Exact Online?
Itgeneor392 bij Exact Online: The redirect URI must be set when a client ID is provided
Waar vind ik de HTTP request, body en response op de Exact Online API server?
Itgenscr652: De datacontainer moet gerepareerd worden. Vernieuw de aanmeldgegevens op de datacontainer en probeer het opnieuw
Interne serverfout zonder toelichting (itgenscr560 refresh token expired)
Incidentele foutmelding "Token is not allowed, because of invalid or empty chainId" op Exact Online
{"code":"itgenoda100","message":"eol: Refresh token has expired
Hoe verander ik de gebruikte Exact Online gebruiker van een datacontainer?

8 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Downloaden lukt niet