Itgenscr652 error bij het refreshen van PowerBI

Ik krijg deze error:

itgenscr652
eol: De datacontainer moet gerepareerd worden.
Vernieuw de aanmeldgegevens op de datacontainer en probeer het opnieuw.

Heb al even gezocht en ik kan wel vinden waar ik dit moet instellen.

Maar met de gegevens die ik genoteerd heb lukt het niet om de autorisatie vernieuwen.

Als het goed is, dan is ook een andere foutmelding getoond, deze is ook zichtbaar na doorklikken naar de datacontainer vanuit de database in Invantive Cloud bij het veld “Melding Laatste Mislukte Opening” onder het kopje “Authenticatie”:

itgeneor559
eol: Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
Een Exact Online refresh token wordt ongeldig na 30 dagen van inactiviteit.
De oorspronkelijke Exact Online API foutmelding is:
The refresh token expired at 4/22/2022 1:09:49 PM and it is now 4/29/2022 10:49:04 AM.
Gebruik de database met Exact Online ten minste eenmaal per 30 dagen.
Gelieve voor nu de autorisatie te vernieuwen in de gebruikersinterface.

Advies is de knop “Autorisatie Vernieuwen” te gebruiken zoals beschreven in Itgenoda184 Toegang tot de OAuth gegevensbron vereist een geldig access token. The refresh token expired at ... and it is now. De laatstgebruikte Exact Online-gebruiker voor de Exact Online autorisatie is te vinden bij “Laatste Gebruiker Aanmeldcode” bij de datacontainer:

Om herhaling te voorkomen is het advies om de database tenminste 1x per 30 dagen te gebruiken.

Mocht dit niet helpen, gelieve de volledige melding toe te voegen die optreedt in een antwoord.

Advies is de knop “Autorisatie Vernieuwen” te gebruiken.

  • dit heb ik gedaan, dan krijg ik een optie om te kiezen uit 3 verschillende login mogelijkheden:
  1. Invantive Cloud
  2. Eerder geregistreerde BYOA
  3. BYOA

Ik heb dit niet eerder zelf ingesteld. ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik hier moet kiezen.
Ik heb optie 1 en 2 geprobeerd, bij beide moet ik een gebruikersnaam opgeven en een ww.
Bij gebruikersnaam vul ik dan in wat ik vind bij “laatste gebruiker aanmeldcode” maar het ww wat ik heb dat werkt hier niet en ik heb ook geen mogelijkheid om zelf een nieuwe aan te vragen.

De foutmelding die ik nu heb had ik ook bij de licentiering, hier kon ik wel zelf met een authenticator app een nieuwe code invoeren en die melding is nu weg. Hierna kwam ik op de error bij de datacontainer.

Ik zie ook dat de datacontainer gerepareerd moet worden, deze melding zie ik:
Laatste Uitzonderingsbericht: eol: De datacontainer moet gerepareerd worden.

Als een eerder geregistreerde Bring-Your-Own-App getoond wordt, dan zal waarschijnlijk ook een eigen Exact Online appregistratie gebruikt zijn. Kies dan optie 2. De zogenaamde “client ID” zal automatisch overgenomen worden van de vorige registratie.

Na deze stap zal op Exact Online authenticatie nodig zijn via de Exact Online gebruiker en wachtwoord. Het Exact Online wachtwoord is om beveiligingsredenen niet beschikbaar in Invantive Cloud.

Deze stap is te zien vanaf 0:46 in de volgende video:

en is volledig identiek aan de initiële registratie van de database.

Als het Exact Online wachtwoord niet bekend is, dan is het Advies om het wachtwoord te resetten op de Exact Online website, of de hoofdgebruiker van uw organisatie (vaak de controller, eigenaar of CFO) te vragen het wachtwoord van het gebruikte Exact Online account opnieuw in te laten stellen of contact op te nemen met Exact Online support.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.