Exact Online - Creditnota & Retourboeking aanmaken via API

Het is via Invantive mogelijk om data in Exact aan te passen:

Nu kon ik echter niet vinden hoe dit dan precies werkte. Kan je deze aanpassingen ook via een REST API van Invantive door voeren? Zo ja, waar kan ik hier de documentatie over vinden.
Daarnaast vroeg ik mij in het bijzonder af of het mogelijk is een retourboeking en creditnota in Exact aan te kunnen maken.

Alvast bedankt!

De basis is gebruik van regulier SQL. Voor Exact Online zijn er verder een groot aantal optimalisaties om met weinig API-calls meer resultaat te bereiken.

Een aantal voorbeelden voor het laden van data in Exact Online via de REST en/of XML API’s zijn te vinden in:

Voor retouren geeft Itgenoda059: Exact Online - Magazijnverplaatsing geeft "No lines submitted." een goed voorbeeld. Voor creditnota’s kan een factuur ingeschoten worden via bijvoorbeeld UploadXMLTopics met topic Invoices of zoals beschreven in Create an Exact Online Sales Order with Details through REST Calls.

Als het gebruik van SQL nieuw is, dan is korte uitlegsessie handigste manier om vlot van start te gaan. Die kan gereserveerd worden via consultancy.

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Automatisch aanroepen Invantive SQL vanuit Python