Excel add-in voor Exact Online formule geeft 0; wat doe ik fout?

Ik ben bezig met het invoeren van de formules in Excel om de gegevens uit Exact te halen. Ik wil de volgende formule gebruiken (zie bijlage), echter als ik de juiste gegevens invul komt er geen uitkomst… heb al meerdere dingen geprobeerd, maar waarschijnlijk is het iets kleins waar ik over heen kijk.

image

Genoemde formule geeft de hoeveelheid geld die stroomt door rapportageschema 10000.1 voor een niet-zichtbare classificatie.

Het rapportageschema 10000.1 is een bijzondere waarde. Meestal wordt het leeggelaten of de standaard “1” gebruikt. Klopt deze waarde wel? Zie scherm Classificatieschema’s in Exact Online voor deze administratie.

Zouden anders alle waardes van de functieparameters getoond kunnen worden?

Dank voor je antwoord. De classificatie 1000.100 is bij ons een omzet classificatie (zie bijlage).
Dat is toch de waarde die ik moet invullen bij “ReportingSchemeCode”, of haal ik nu dingen door de war?

Schermafbeelding 2021-05-05 om 12.38.04 Schermafbeelding 2021-05-05 om 12.38.04

Dank. Dit verduidelijkt. Twee dingen zorgen er voor dat er geen getal verschijnt (misschien meer):

  • het rapportageschema code is iets dan classificatiecode. Probeer eerst met leeglaten hiervan of “1” invullen. En vul bij classificatiecode de genoemde code in in Excel in. Als je de Excel functie parameter classificationcode niet ziet, scroll dan verticaal omlaag in de functiewizard.
  • de cel A7 bevat een getal, geen tekst. De achterloopnullen verdwijnen daardoor. Excel haal overbodige nullen weg en geeft daarom een waarde door van “100.1” in plaats van “100.100”. Zet dubbele aanhalingstekens om de waarde en voeg indien nodig nog “=“ toe zodat er iets staat zoals =“100.100”. Alternatief is type van de excel cel omzetten naar tekst (in Nederland: druk op ctrl+1).