Fix itgenboe031 error on Power BI Refresh

Problem

After building a Power BI report on Exact, Visma, Salesforce or others, you might want to deploy the report on Power BI for the web. Invantive Bridge Online uses solely standard connectors, so it is quite simple.

However, you might run into errors during refresh time such as:

Refresh failed: REPORT has failed to refresh.

Followed by an OData error such as:

Bridge Online access is not authorized from IP address '::ffff:51.105.119.226'. 
Please add the IP address as an authorized IP addresses to the database 'Exact Online (nl)'. 
(itgenboe031, a0223f25-c849-4196-8838-d8942243415e)

But despite adding the IP address for a number of days, the error keeps returning.

Solution

Power BI for the web uses the Azure infrastructure to refresh reports. The Azure cloud includes hundreds of thousands devices. Listing all IP addresses is close to impossible. Azure itself provides a special firewall rule to open up a database for all Azure nodes.

By design, Invantive Bridge Online requires two out of knowledge, possession and location. The IP address is used to signal location, whereas password is used to represent knowledge. By reducing your security level to solely knowledge (password), you can allow access by user name and password from any device worldwide to your Bridge Online instance. This is a generic security problem in the use of Power BI on the web.

Execute the following steps to open up your Bridge Online instance for any device that presents correct user name and password:

  1. Open the database on Invantive Cloud.
  2. Replace the contents of the “Bridge Client IP Address List“ by “*” (star).
  3. Click on the Save button.

For more details see Access Database from Invantive Bridge Online .

Is het de bedoeling dat je in Power BI Online service een scheduled refresh invoert?
Of is dit niet meer nodig en refresh je best handmatig?

De wijze van refreshen met Power BI maakt niet uit. De meeste gebruikers beginnen met Power BI desktop en gaan op enig moment ook de online versie gebruiken. Even later wordt er daarna ook vaak met data sets / data flows gewerkt.

Aangezien de Invantive Bridge Online van Invantive Cloud werkt volgens het pull-principe, is het voor grote datasets altijd handig om vooraf te refreshen of op zijn minst “op te warmen”. De data wordt alleen bijgewerkt als er specifiek om gevraagd wordt.

Let wel: als je overstapt op de online versie, dan zitten er momenteel blijkbaar wat issues aan vast qua timeout aan de kant van Power BI Online (OData: Unable to read) voor grotere downloads.

(upload://a7D7UYdi2DOvNxQ4mohUdrtRFII.png)

Hoe komt het dat de refresh in Power BI desktop plots zo lang duurt?
Wij beschikken nochtans niet over superveel data.

Voor goed gebruik van de forums raad ik aan om nieuwe vragen niet onder een bestaand topic onder te brengen en in plaats daarvan de volgende stappen te doorlopen:

  • zoek naar vergelijkbare topics voor antwoorden, bijvoorbeeld in de categorie ‘performance’,
  • raadpleeg een eventuele collega die de gratis uitleg heeft gehad,
  • en voeg anders een nieuw topic toe.

Als je een nieuwe vraag over performance wilt stellen, dan is aan te raden om in dit topic te vermelden:

  • welk platform (connector)?
  • welk tabel/view, query of OData verzoek?
  • als Invantive Cloud: wat zijn de cacheinstellingen van de database?
  • eerste keer ophalen of tweede keer en hoeveel tijd zit er tussen?
  • wat is verwachting?
  • wat is datahoeveelheid in rijen?