Itgeneor311 XML Tabel BalanceLines laadt niet in Power BI (Exact Online)

In een Power BI dashboard wat voorheen goed heeft gewerkt kan ik 1 tabel niet meer laden. BalanceLines@eol. Deze vervangen met een andere BalanceLines XML tabel werkt niet. Alle andere tabellen laden prima.

Via de online SQL editor met onderstaande werkt het goed:

use <division> 

select * from BalanceLines

Bij dit topic kwam het aan bod dat er misschien een error plaats vind bij het laden van de JSON

De error die ik krijg als ik de JSON in een browser open na 31 MB geladen te hebben:

{"error":{"code":"itgeneor311","message":"Er is een interne fout opgetreden. Neem contact op met uw leverancier. (itgeneor311, 322deb35-0e6e-4d1b-b333-b6df2f41b67e)","target":null,"details":[{"code":"322deb35-0e6e-4d1b-b333-b6df2f41b67e","target":null,"message":"Unique ID"}],"innererror":null}}

De melding itgeneor311 treedt op als er geen voorgaand boekjaar is in de administratie (dus voor nu: 2020). Het boekjaar wordt gebruikt om het datavolume te “gokken”.

We gaan deze foutmelding onderdrukken; speelt vooral bij recent opgezette administraties. Een release met deze aanpassing zal live gaan voor 22 april 2021.

Voor nu is advies om boekjaar 2020 aan te maken.

Ik ga er van uit dat het de 22ste opgelost is, maar in het geval van de administratie die ik nu gebruik is er wel een vorig boekjaar.

Kan het er dan aan liggen dat dit een XML is en de SQL op de achtergrond geen divisie filtert?

Nee, de use stelt zeker dat alleen die administratie benaderd wordt. Wel heeft de XML driver minder geavanceerde technologie om te filteren op bijvoorbeeld administratie naam dan de REST driver.

De foutmelding kan ook mogelijk om andere redenen optreden zoals ontbrekende rechten.