Link naar categorieen op forum

Hoi,

Voorheen kwam ik automatisch in Categorieën - invantive wanneer ik naar forums.invantive.com ging.
Nu niet, nu krijg ik een overview van alle nieuwste topics etc. Prima als je daar naar wilt browsen, maar denk dat een link ergens naar Categorieën - invantive wat fijner is. Bijvoorbeeld als je bovenin naar op het logo klikt.

Niks groots, maar zou een kleine QOL update zijn in mijn ogen.

Terechte vraag! We hebben inderdaad recent de structuur aangepast. De categories kun je bereiken via het huidige menu

image

Helpt dat voldoende?

Yes, had de knop inderdaad gevonden. Gaf mijn persoonlijke voorkeur hier gewoon even aan. Overzicht (catagories) vind ik een fijnere gebruikerservaring dan een lijst van topics waarvan je eerst goed moet kijken of het in je straatje valt :slight_smile:

We hebben de switch gemaakt omdat de standaardstijl voor categorieën veel horizontale schermruimte gebruikte met relatief weinig nieuwe informatie en dat is onhandig op relatief smalle schermen. Op zich vind ik de werking van de Invantive forums zoals in de Discourse app wel prettig. We hebben nog niet naar alternatieven gekeken.

Is er een zinvol alternatief dat jij zou adviseren? Bijvoorbeeld ergens klein een lijst met categorieën of zo?

Zo’n lijst heb je in principe hier ook al.
image

Ik denk dat het voor mij vooral gewenning was omdat andere Discourse based forums waar ik op zit de catagories pagina als homepage gebruiken. Ik maak wel exclusief van desktop gebruik, dus over de app kan ik niks zeggen. Uiteindelijk is het enige wat ik hoef te doen de bookmark anders in te stellen, dus besteed hier niet teveel aandacht aan tenzij andere mensen er opmerkingen over maken.

Misschien wel fijn om een menu balk naar andere Invantive pagina’s bovenin te hebben net als hieronder. Zoals de releases of cloud pagina.

Voorbeeld van UiPath forum:

1 like

Bedankt voor het meedenken. We houden het voorlopig zo en wachten af of meer mensen reageren.

De links bovenaan in de pagina hebben we overwogen, maar we zijn er nog niet uit. Ik heb deze suggestie afgesplitst naar apart topic.

Praktisch probleempje is dat onze hosting in Duitsland draait en dat we tegen de volgende staffel aanhikken (o.a. qua aantal plugins): het is een verviervoudiging van de kosten. Begreep van hostingpartner dat Duitse bedrijven de voorwaarden echt goed lezen waardoor ze veel legal vragen hebben bij de gebruikers uit Duitsland die ze neerslaan in de kosten. Nou ja goed, daar moet uit te komen zijn. En met beetje mazzel moet het ook te maken zijn zonder plugin. Ik laat het uitzoeken.

1 like

Zelf ben ik ook een voorstander van het gebruiken van categorieën als homepage. Ik ben lid van een aantal gaming- en coding gerelateerde forums die op Discourse draaien en die dit ook als homepage gebruiken.

De manier waarop hun het doen vind ik zelf erg prettig. De 6 meest recente posts in elke categorie aan de rechterkant en eventuele subcategorieën, die dit forum ook gebruikt, aan de onderkant.

Ik ben het wel met Guido eens dat dit veel horizontale ruimte gebruikt en op kleinere schermen iets onhandiger is. Misschien is een combinatie tussen deze layout en die van UIPath een optie?

In mijn ogen is het wel een stuk overzichtelijker dan alle categorieën door elkaar heen bij de eerste keer openen van het forum, vooral voor nieuwe gebruikers.

Even nieuwsgierig: UIPath heeft tig categorieen, hoeveel zijn er op die gaming forums? We zitten nu op stuk of 6, maar ik wil voorkomen dat er veel komen en je blijft zoeken. Ik voel zelf (gut feeling) meer voor soort dynamische categorieen (views) die afhankelijk zijn van de toegekende labels.

Het forum uit de screenshot heeft 13 categorieën, met een aantal hoofdcategorieën zoals:

  • Aankondegingen
  • Algemeen
  • Bug reports
  • Suggesties
  • Support

De rest is vooral off-topic etc.

1 like