Power BI refresh via Invantive bridge op Loket.nl

Sinds vorige week is het refreshen van de dataset in Power BI via de Invantive Bridge traag.
De ene keer lukt het gepland (automatisch) verversen wel, het andere moment weer niet.

Ik heb alle mogelijke IP-adressen toegevoegd aan de Bridge Online waar voorheen een foutmelding (geen toegang) op kwam, ik heb ‘*’ toegevoegd om de IP-validatie om het helemaal uit te zetten, en de time-out tijd verlengd naar 2u volgens de stappen beschreven op het forum.

De verversing staat nu elke dag om 02.00u en 14.00u. Vannacht en vanmorgen om 09u nogmaals is het nogmaals niet gelukt met de foutmelding:

Timeout expired.
The timeout period elapsed prior to completion of the operation.

Het is zeker geen bijster grote dataset, kleiner dan gemiddeld.

Enig idee waar ik de stabiele oplossing in kan vinden?

Het lukt niet om onder het account een melding te vinden over een time-out.

Wat is de melding in Invantive Bridge Online Monitoring?

Om welke tabel gaat het met hoeveel rijen grofweg?

Ik denk da het gaat om de:
LoketNlRest.Views.PayrollAdministrationPayrollRunPeriodComponentResults

77,693 rijen.

De download gaat nu wel goed.

Het lijkt misschien hierin te zitten?


OData download voltooid, maar nog steeds timeout in Power BI Service

Zo nu en dan geeft de Bridge Online Monitoring aan dat een download succesvol en soms zelfs zeer snel is voltooid. Maar de Power BI Service (of soms de Power BI Desktop) meldt een time-out of een fout.

Dit probleem treedt op wanneer het gedownloade gegevensvolume de interne expliciete of impliciete limieten voor het gegevensvolume overschrijdt. Het is niet ongewoon dat de Power BI Service de grote OData-download enkele seconden later opnieuw en opnieuw uitvoert.

In de toekomst zouden continu herhalende downloads kunnen worden geannuleerd en geblokkeerd, maar momenteel worden ze handmatig gedetecteerd en wordt in dat geval een handmatige blokkering op de account toegepast.

De eerste stap om dit probleem op te lossen is het optimaliseren van de rapporten. Upgrade a.u.b. naar een uitgebreider Power BI abonnementsplan wanneer alleen optimalisatie niet voldoende helpt om de OData feed de dataset correct te laten laden.