Vernieuwen data geeft itgenscr754: Het geselecteerde datgabasesegment … moet bestaan voor de delegerende organisatie …

Ik krijg de data niet vernieuwd en kwam een melding tegen in de Monitoring, namelijk: (zie afb)

Is dit bij jullie bekend?

itgenscr754
Het geselecteerde datgabasesegment … moet bestaan voor de delegerende organisatie …
Controleer of er een database met dit segment bestaat voor de delegerende organisatie.
Misschien bestaat de database in plaats daarvan in uw oorspronkelijke organisatie.
Schakel in dat geval terug naar uw oorspronkelijke organisatie of gebruik een Invantive Cloud-account binnen uw oorspronkelijke organisatie om gegevens uit de database op te halen.

Uit de melding is niet duidelijk om welke omgeving het gaat en of de gebruiker die zich probeert aan te melden delegatie gebruikt.

Advies is om de gebruiker te controleren in Invantive Cloud. Is daar de database met de gevraagde naam inzichtelijk? Is er delegatie gebruikt en moet er nog gewisseld worden naar de juiste organisatie?

Bedankt voor het antwoord. Ik sta onder de juiste naam en onder de juiste organisatienaam.

Ik kan in de monitoring geen aanroepen zien op de gerelateerde database. Zou u het nogmaals kunnen proberen? Dan ga ik kijken of ik kan zien wat er fout gaat.

Ik heb zojuist opnieuw op vernieuwen gedrukt.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Details: Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Aanvraag mislukt:
OData-versie: 3 en 4, fout:
De externe server heeft een fout geretourneerd:
(500) Interne serverfout.
Het geselecteerde databasesegment ‘-exact-online’ moet bestaan voor de delegerende organisatie ‘Advisory Services Netherlands B.V.’.
Controleer of er een database met dit segment bestaat voor de delegerende organisatie.
Misschien bestaat de database in plaats daarvan in uw oorspronkelijke organisatie.
Schakel in dat geval terug naar uw oorspronkelijke organisatie of gebruik een Invantive Cloud-account binnen uw oorspronkelijke organisatie om gegevens uit de database op te halen.
(itgenscr754, 7615e2a2-6ce4-4b74-9c9d-16cacdca149a)

De genoemde database zie ik niet in de organisatie staan die in de melding staat. Het lijkt er op dat de gebruiker in de eigen organisatie zit en delegatie niet aan heeft staan.

Dat klopt, Advisory Services Netherlands B.V. is niet de delegerende organisatie, maar de delegatie, dus ik kan niet volgen waar deze foutmelding überhaupt door komt. Hij is zelf gebruiker bij Horequip B.V. (zie screenshot).

Ik ben consultant van Forque (Advisory Services Netherlands B.V.) en hij is van Horequip. Zij hebben mij als delegatie toegevoegd om bij de database te kunnen. Hoe kan het dan dat ik er wel bij kan, maar hij deze foutmelding krijgt?

image

Dat snap ik, maar dat doen we dus al…

We hebben ondertussen iets gevonden, maar niet waarom dat het probleem veroorzaakt:

Het lijkt erop alsof ik geen delegatie meer ben bij de relatie. Ik kon namelijk altijd de twee databases zien, nu zie ik er nul. Dat lijkt verband te houden met de foutmelding, maar de gebruiker van relatie ziet nog wél 2 databases.

Waarom kan hij er dan niet bij?

Dat zou inderdaad kunnen.

Als uw delegatie is verlopen dan kan u niet meer wisselen van organisatie, en dan blijft u altijd in uw eigen organisatie. Alleen de databases van die organisatie zijn dan nog zichtbaar. De databases bij de hoofdorganisatie blijven intact na het verlopen van delegatie.

Delegaties verlopen bewust automatisch na verloop van tijd uit het oogpunt van informatiebeveiliging.

Neem contact op met de hoofdorganisatie om (opnieuw) delegatie te laten verlenen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.