Verversen PowerBI foutmelding

Bij geplande verversingen in PowerBI krijgen we regelmatig (om de 1 á 2 dagen) foutmeldingen bij het verversen. Als we zelf een verversing Initiëren krijgen we de foutmeldingen niet. Bij de laatste verversing krijgen we vier foutmeldingen, dat zijn de volgende foutmeldingen:

Nummer 1

Fout in de gegevensbron:
DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The underlying connection was closed:
An unexpected error occurred on a receive…
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.Financial.ReportingBalance@eol.
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: ExactOnlineREST Financial ReportingBalance@eol.

Nummer 2

Fout in de gegevensbron:
DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The remote server returned an error: (503) Server Unavailable.
(Service Unavailable).
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.Logistics.ItemGroups@eol.
Url = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.Logistics.ItemGroups@eol. .
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: ExactOnlineREST Logistics ItemGroups@eol.

Nummer 3

Fout in de gegevensbron:
DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The underlying connection was closed:
An unexpected error occurred on a receive…
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.Logistics.ItemGroups@eol. .
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: ExactOnlineREST Logistics ItemGroups@eol.

Nummer 4

Fout in de gegevensbron:
DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The underlying connection was closed:
An unexpected error occurred on a receive…
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.Financial.ReportingBalance@eol. .
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: ExactOnlineREST Financial ReportingBalance@eol.

Ben benieuwd of anderen ook deze foutmelding krijgen en hoe dit op te lossen is.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Ik volg deze even. De laatste dagen krijgen wij ook wel eens foutmeldingen bij automatisch verversen.

Zet ik hem daarna handmatig aan dan verloopt alles zonder problemen.

Het betreft ook maar 1 of 2 specifieke modellen welke fouten geven, de rest gaat wel gewoon goed. Als het eerdaags weer voorkomt zal ik kijken of ik een schermafdruk kan maken.

1 Like

Bij ons is het afgelopen nacht weer niet goed gegaan met de automatische verversing. Hierbij een screenshot.

Dank! De getoonde schermafdruk is van het Invantive Cloud-scherm “Sessie I/O’s” zoals zichtbaar aan “/sessionios/api?filter=all”.

Is het mogelijk om een schermafdruk toe te voegen van het Bridge Online-verzoek?

Daar moet ik een wachtwoord en gebruikersnaam invoeren. Als ik daar mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer wat ik gebruik voor online bridge krijg ik een melding dat deze onjuist zijn.

Advies is om de stappen te volgen zoals beschreven bij deze eerdere reactie.