Acceso delegado a bases de datos

Ik beheer de databases van meerdere klanten. Een andere consultant van een van mijn klanten heeft nu ook toegang nodig tot de database.

Is het mogelijk om een delegatie toegang te geven tot slechts een subsectie van mijn databases? Of is het enkel alles of niets?

In geval van het laatste, wat adviseren jullie dat de beste oplossing is? Het opzetten van een separate account en licentie zou kunnen neem ik aan, maar dat heeft niet de voorkeur.

Op basis van licentie- en beveiligingsoverwegingen is er bewust geen mogelijkheid om voor Invantive Cloud-gebruikers de toegang te beperken tot een deel van de databases in een omgeving.

Als het goed begrepen is, dan is de gewenste situatie:

• User1 → Database1, Database2, Database3;
  • User2 → Database2;
  • User1 en User2 werken bij verschillende bedrijven Bedrijf1 en Bedrijf2 (met andere arbeids- en geheimhoudingsovereenkomsten);
  • User2 werkt voor eigenaar Bedrijf3 data Database2 als consultant.

Enkele opties die u in overleg met de verantwoordelijke kunt bekijken zijn:

• User2 van Bedrijf2 gebruikt een consultancy-abonnement binnen omgeving Bedrijf2 om toegang te krijgen voor ontwikkeldoeleinden tot de data zoals ook in Database2 zichtbaar, via een Database 2b.
  • User2 gebruikt een regulier abonnement binnen omgeving Bedrijf3 om toegang te krijgen tot de data zoals ook in Database2 zichtbaar, via een Database 2b.

Gerelateerde vragen:

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.