In Exact Online staan in de tabel GLClassifications alleen de classificaties uit het aanpasbaar grootboekschema. De classificaties uit de RGS schema’s ontbreken in alle endpoints:
GLClassifications
GLClassificationsBulk
GLClassificationsIncremental
Ik heb wel een tabel gevonden RGS11CodeRelations, maar hier staan alleen codes in en geen ID’s. In het RGS-schema is een code niet uniek, dus dit werk niet handig in het datamodel.
Is er nergens een tabel waar de RGS-classificaties in staan en waar elke classificatie een ID heeft?
In de tabel GLAccountClassificationMapping staan namelijk wel ClassificationId’s bij regels die betrekking hebben op het RGS. Dus het zou ergens te vinden moeten zijn.
Er is omstreeks 2020 (?) voor gekozen om de RGS-schema’s niet primair via de administratiespecifieke tabellen beschikbaar te maken. Dit past op zich goed bij het standaard onderscheid tussen gepartitioneerde en niet-gepartitioneerde data zoals bijvoorbeeld Accounts versus SystemDivisions. Helaas is de structuur daarna niet maximaal optimaal doorgevoerd.
REST-tabel
In de tabel GLAccountClassificationMappings is op dit moment RGS informatie te vinden. Voorbeeld:
select GLSchemeCode
, count(*)
from GLAccountClassificationMappings
group
by GLSchemeCode
“Ik heb wel een tabel gevonden RGS11CodeRelations, maar hier staan alleen codes in en geen ID’s. In het RGS-schema is een code niet uniek, dus dit werk niet handig in het datamodel.
Is er nergens een tabel waar de RGS-classificaties in staan en waar elke classificatie een ID heeft?“
Vervolgens kan ik uit uw antwoord geen duidelijke ja of nee opmaken. Vandaar dat ik de vraag dus nog een keer stelde…
In de voorgestelde tabel staan ook alleen classificatie code’s en geen classificatie id’s dus dat is geen verbetering t.o.v. de tabel die ik nu gebruik: RGS11CodeRelations
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.