Filter wordt niet doorgegeven op Simplicate

De volgende query duurt bijna eeuwig:

select start_date
from   hours@spe
where  updated_at > '2030'
limit 100

Ook stopt het ophalen niet.

Ik heb achterhaald welke URL bijvoorbeeld opgehaald wordt:

select url
from   sessionios@datadictionary
order 
by     id desc

Als ik vervolgens de URL opvraag rechtstreeks bij Simplicate:

insert into NATIVEPLATFORMSCALARREQUESTS@spe(url)
values
( 'https://acme.simplicate.com/api/v2/hours/hours?limit=100&offset=1800&q[updated_at][gt]=2030'
)

select result_text
from   NATIVEPLATFORMSCALARREQUESTS@spe

dan zie ik dat de teruggegeven waardes van het veld updated_at in 2018 ligt, en niet vanaf 2030. Blijkbaar filtert Simplicate niet op updated_at waardoor hij de hele dataset teruggeeft van circa 70.000 regels.

In de huidige BETA-release zijn naar aanleiding van de oorspronkelijke melding verbeteringen doorgevoerd in 24.1.126-BETA.

Deze verbeteringen zijn nog niet in productie genomen vanwege de bevroren periode.

Deze verbeteringen bevatten ook mogelijk breaking changes door het datatype van created_at en updated_at te wijzigen. Historisch specificeert Simplicate datumvelden als tekst, wat voor finance professionals niet altijd evident is. Dit leidt vaak tot onnodige performance-issues op Simplicate.

De wijzigingen zullen na test opgenomen worden in release 25.0. Deze release wordt na de zomervakantie geleidelijk in productie genomen en behelst duizenden kleine en grote wijzigingen.

Merk op dat Simplicate bij testomgevingen het veld updated_at vaak leeg laat. Bij een controle op updated_at waardenbereik kan dat verwarrend zijn.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.