Jeg bruker en REST API til Exact Online via Invantive. Deretter laster jeg kontinuerlig dataene inn i en Dataflow i Fabric. Problemet er at denne dataflowen krasjer hver gang og kan ikke oppdatere. I tillegg er min Fabric-kapasitet også overbelastet.
Nå er jeg også i kontakt med Exact om dette. De ba meg om å levere følgende:
brukernavn som brukes til å gjøre kallet, divisjonskode og administrasjonsnavn, klient-ID for appen, hele HTTP-forespørselen, (feil) responsmeldinger, innholdet i kallet, etc.
Er det noen som vet hvor jeg kan finne denne informasjonen? Dette burde være gjemt et sted hos Invantive.
De gevraagde informatie is bij Invantive bekend onder de naam “native call logging”.
Native call logging is niet toegankelijk via de user interface van Invantive Cloud omdat deze (na activatie) in een apart beveiligde omgeving landt. Er zijn geen plannen om deze toegankelijk te maken en gebruik is enkel toegestaan op incidentele basis vanwege onder andere de hoge volumes aan gegevens die vrijkomen.
Er zijn twee opties om deze informatie te verkrijgen:
gebruik de on-premises versie, bijvoorbeeld Invantive Query Tool, volg de instructies in Collect Native Platform Call Data en wek het probleem op,
of activeer de native call logging op Invantive Cloud zoals beschreven in het artikel, wek het probleem op en voeg een screenshot toe van de download die faalt met de titelbalk duidelijk leesbaar. We zullen u dan via een apart kanaal de informatie toezenden.
Indien nodig kunt u via een kort consult hierbij ondersteuning krijgen samen met een stukje kennisoverdracht.
Jeg ser at det er en OData-tilkobling. Endrer dette prosessen? I tillegg har jeg nå lastet ned Query Tool. Hvilken database trenger jeg? Er det Invantive Bridge Online?
Nei, bruken av en OData-kobling endrer ikke prosessen. OData-koblingen med Invantive Bridge Online er bare måten forespørselen når Invantive UniversalSQL-motoren på. SQL-forespørselen kan ses i Invantive Bridge Online Monitoring Details, og kan også nå motoren ved å fylle den inn i Query Tool og deretter trykke på Utfør, eller ved å bruke Invantive UniversalSQL Server med SQL Server Management Studio.
Hvis du bruker Invantive Query Tool, må databasen settes opp slik den også er definert i Invantive Cloud.
De fleste databaser har bare én databeholder. I over 90% av tilfellene kan du derfor sannsynligvis klare deg med Exact Online Nederland-databasen i Exact Online-gruppen på Invantive Query Tool.
Bruken av Invantive Bridge Online-databasen er sannsynligvis ikke hensiktsmessig i dette tilfellet. Du bruker da Invantive Query Tool for å sende forespørselen til Invantive Cloud via OData-kobling, hvorpå utførelsen skjer på Invantive Cloud og eventuell native call logging også lander innenfor det administrerte Invantive Cloud-miljøet. Med Exact Online Nederland-databasen skjer utførelsen lokalt, slik at native call logging også kan finnes lokalt.
Dette spørsmålet ble automatisk stengt etter 1 uke med inaktivitet. Det siste gitte svaret er markert som løsning.
Vennligst opprett et nytt spørsmål i et eget emne hvis problemet oppstår igjen. Vennligst inkluder en lenke til dette emnet i det nye spørsmålet ved å lime inn URL-en i teksten.