Hoe kan ik de Visma.net Financials gebruiker wijzigen om voor gebruik in de replicator?

Ik gebruik Invantive Query Tool versie 20.0.101
Als ik de Query Tool opstart, dan krijg ik eerst het inlogscherm van de query tool, waarin ik de database kan kiezen.
Als ik daarin kies

BEDRIJFSNAAM\VNET-nl-data cache

en vervolgens klik op de groene button “Connect” dan wordt daarna de aanmeldingsprocedure op Visma.net gestart.
Vervolgens verschijnt er dan even een inlogscherm in beeld met daarin de credentials van de gebruiker waarmee ingelogd dient te worden in Visma NET. Dit scherm is ook snel weer weg. De gebruiker die daar in beeld verschijnt is echter niet de juiste gebruiker. Dit moet een andere gebruiker worden.
Hoe doe ik dit?

Als het goed is, dan wordt de Vismanet Financials gebruikersnaam ingevuld uit de databasedefinitie in %USERPROFILE%\invantive\settings*.xml als je hem niet zelf opgeeft. De naam van het gebruikte bestand vind je door over de databasenaam heen te zweven. Hij verschijnt dan in een tooltip.

De gebruikersnaam kan afwezig zijn in het aanmeldscherm van het Query Tool omdat hij “Hidden” is. De exacte structuur van de XML in de settings*.xml bestanden kun je vinden in Settings.xml XML-formaat voor virtuele SQL databases.

Je kunt het beste kijken met een teksteditor in het gebruikte settings*.xml bestand. Waarschijnlijk staat daar de Vismanet gebruikersnaam hard opgenomen.

Dit werkt alleen als er maar 1 settings*.xml bestand in de betreffende map bestaat.
Als er een backup-bestand bestaat, dan pakt de querytool steeds het bestand met de datum dat hij oorspronkelijk ook gebruikt heeft.
Indien er maar 1 settings*xml bestand staat heeft het programma geen andere keus en dwing je hem om dit te gebruiken.
Daarmee is het gelukt!

Klopt; als de database in meerdere settings*.xml bestanden gevonden wordt, dan zal hij de datacontainerinstellingen samenvoegen en deels overschrijven. Dat kan verwarrend zijn, alhoewel het soms ook zijn doel kan hebben.

Advies is om backupbestanden te plaatsen buiten de Invantive map; dat voorkomt verrassingen cq. intellectuele uitdagingen.