Invantive Cloud voor laden SQL-omgeving met Orbis, Maya en Exact Online

Kan de Cloud-omgeving ook gebruikt worden voor het creëren van een SQL-omgeving t.b.v. API en Orbis?

Uitgangspunt van deze vraag:

Klant werk met Exact Online. Via een nog te ontwikkelen API koppeling (i.c.m. ORBIS) met het ERP-systeem (MAYA) van de externe logistieke partner, moet daar data worden opgehaald, worden vertaald naar Exact Online logica en in Exact Online worden geschoten. Daarnaast is het doel om PowerBI te laten draaien op de eigen gecreëerde SQL-database in de cloud-omgeving.

Als de SQL database een Windows interface heeft zou ik gewoon Data Replicator gebruiken om het jezelf gemakkelijk te maken.

Ik heb er verder nog geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat Azure ongeveer dezelfde mogelijkheden bied als Power BI icm Invantive Cloud

Waarschijnlijk zijn er andere mensen die deze info wel hebben :slight_smile:

Laden in Exact Online

Het laden in Exact Online is met alle Invantive SQL producten mogelijk, zowel via de REST als XML API. Het ontwikkelen van de juiste logica voor Exact Online is meestal niet triviaal en alleen voor simpele scenario’s realiseerbaar binnen het gratis uur bij start van een abonnement. Een beperkt percentage van de consultants die Invantive implementeren heeft hier ervaring mee.

Het laden op zich stelt niks voor: insert, update en delete worden automatisch omgezet. Ook synchronize wordt ondersteund. De Exact Online logica wordt vaak onderschat, vooral bij complexere implementaties.

Afhankelijk van de API mogelijkheden van MAYA kan deze ook rechtstreeks vanuit Invantive SQL uitgelezen en geschreven worden.

Voorbeelden zijn te vinden op de forums, maar op https://get-my-report.com staan ook een aantal modules. De bijbehorende broncode van een module is via een ticket op te vragen.

Rapportage

Dit kan zoals @jes al meldt via Data Replicator voor grote volumes en Data Hub voor kleinere volumes (zeg enkele tientallen administraties). Beide producten werken trouwens zowel op Windows als Linux, MacOS als Android en iOS, maar meer dan 90% draait op Windows.

Daarnaast kan het ook via Invantive Cloud. Met Invantive Cloud kan een SQL-database geladen worden via bijvoorbeeld Azure Data Factory zoals beschreven in bijvoorbeeld Hoe verbind ik Exact Online met Azure Data Factory?. Invantive Cloud maakt via de standaard Microsoft OData feed connector ook rechtstreeks laden in Power BI mogelijk, maar via een tussenliggende SQL Server database kan ook.

Voor grote volumes blijft Data Replicator het enige Invantive product dat rustig duizenden administraties verwerkt.