Itgenclr007 Systeemfout op ExactOnlineREST.FinancialTransaction.TransactionLines

Bij een klant van ons laad de tabel ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol niet in dus we willen deze omschrijven naar de volgende tabel: ExactOnlineREST.FinancialTransaction.TransactionLines@eol.

Nu ervaren wij het volgende probleem, bij het aanroepen van de ExactOnlineREST.FinancialTransaction.TransactionLines@eol in Power BI krijgen we een melding dat er een interne fout is ontstaan.

Wanneer we in Invantive Cloud kijken zien we dat nog steeds de oude tabel ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol ingeladen wordt.

Hierdoor krijgen we weer dezelfde foutmelding:

itgenclr007
Systeemfout.

Query:

select t.*
from   ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol t
where  (([Division] != :w1 and [Type] != :w2) and [Division != :w3)

Hoe kan het dat deze oude tabel nog steeds wordt aangeroepen en hoe kunnen we dit oplossen?

Pad: …ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol?$filter=Divisio…
Verzoek ID: 0HNN1785RI9HD:00000005 (HTTP/2)
Knoop: SPBA0401 (bridge-online.cloud)
Knooppunt Engine-versie: Invantive Bridge Online 26.0.168.5986
Berichtcode: itgenclr007
Uitzondering: Systeemfout.

Het is niet verstandig de tabel TransactionLines te gebruiken. Deze haalt 60 rijen per pagina op, waardoor het ophalen van een set met duizenden transacties uren duurt. In de monitoring is te zien dat de tabel TransactionLines wel degelijk uitgevoerd wordt, maar misschien dat er nog andere processen TransactionLinesIncremental ophalen.

Het is misschien beter te focussen op het probleem dat optreedt bij het ophalen van TransactionLinesIncremental. Kunt u een probleembeschrijving + informatie vanuit monitoring delen?

Het dashboard is vanochtend weer ververst. Daarnaast had ik nog een vraag omtrent de gebruikerstatistieken.

Hier is te zien dat Alle duur voor vandaag al bijna de limieten heeft overschreden:

Nu vroeg ik me af waardoor dit kan omdat we maar een ververs moment hebben gehad vandaag?

Wanneer ik kijk naar de Verse Duur en Alle Duur van de laatste 7 dagen zie ik dat de limieten met 533% overschreden worden, wat is hier de reden voor?

Dat komt ongetwijfeld door het gebruik van TransactionLines. Omdat deze 60 rijen per pagina ophaalt is de uitvoerstijd extreem lang (5,5 uur gemiddeld per dag). Vandaar het advies om TransactionLinesIncremental of in sommige scenario’s TransactionLinesBulk te gebruiken.

Merk op dat de foutmelding itgenclr007 een out-of-memory error is. De hoeveelheid opgevraagde informatie overschrijdt voor 1 of meer partities het beschikbare werkgeheugen of ingebouwde limieten.

Advies is om volgens de rijtelmethode uit Sneller schatten aantal rijen op Exact Online met de tabel "RowCounts" te kijken wat de omvang in aantallen rijen is van elk van de 37 administraties.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.