Takk for svaret. Men etter litt undersøkelse tror jeg at problemet også ligger et annet sted. Det er nemlig veldig merkelig at etter nesten et år med å hente de samme tabellene, er det plutselig problemer med grensene (med en overskridelse på 500%).
Dette ga meg mistanke om at det er noe galt i beregningen av antall brukte sekunder per dag. Av denne grunn har jeg de siste dagene slått av oppdateringen slik at vi kan starte dagen med grensene på 0%. Deretter begynte jeg å teste i Power Query, som anvender en grense på 1000 rader på tabeller, hvor høye grensene ble for å hente noen tabeller (disse ble altså ikke utført parallelt). Innlasting av disse tabellene tok ganske lang tid, og en av dem fullførte jeg med vilje ikke for å ikke sprenge grensene. Deretter laget jeg en Excel-utskrift fra bridge online monitoring:

Bridge online monitoring viser altså at det er oppdatert i 579 sekunder. Men da jeg deretter så på grensene, sto det en verdi på 1677 sekunder.

Deretter prøvde jeg å hente tabellen Teamleader.V2.Companies@tlr. På denne tabellen var det ikke gjort noen transformasjoner, bare en filtrering på de hentede kolonnene for å hente så lite data som mulig. Dette tok 20 sekunder for 900 rader.
Etter en ny titt på bridge online monitoring så jeg at i bakgrunnen ble tabellen jeg ikke ønsket å laste inn, kjørt med en ‘top 1000’ uttalelse. Dette resulterte i verdier mellom 200.000 og 500.000 ms, mens det i disse tabellene utføres få transformasjoner.
Jeg hentet til slutt en top 1000 fra 5 tabeller. Etter en ny utskrift fra overvåkingen kom jeg ut på omtrent 2000 sekunder. Dette synes jeg er ganske høyt for en top 1000 fra 5 tabeller:

Merkelig nok viser overvåkingen feil antall:

Kan dere sjekke hva som går galt her?
Og for å komme tilbake til dette svaret fra dere:
‘gå over til en abonnementsform med flere parallelle nedlastinger. Vanligvis kan dette gjøres ved å bytte til den nåværende 2025 Invantive Office-abonnementsformen. Dette øker antall kanaler fra 4 til 6, men begrenser antall partisjoner for samme beløp til 25’
Er det ekstra kostnader forbundet med dette? Siden vi bare henter et lite antall partisjoner, er det mer ønskelig å bruke flere kanaler.
Jeg hører gjerne fra dere.