Vanaf de heup zie ik drie mogelijke issues:
- De inhoud van de OData metadata is niet correct.
- Er gaat iets fout in Azure.
M.b.t. incorrecte metadata: normaliter is dat een datafout bij het ophalen, bijvoorbeeld een verlopen abonnement. Maar die zou ook te zien zijn in zowel Systeemberichten als Bridge Online Monitoring.
Wat nog zou kunnen is een bug in een recent toegevoegde optimalisatie. De programmatuur knipt grote datavolumes op in brokken van bijvoorbeeld 10 MB als die opgeslagen wordt in de caches. Op die manier is Invantive Cloud toch in staat om databestanden van 20 GB te verwerken zonder een enorm geheugenbeslag of OutOfMemory
errors.
Aangezien iedereen hier last van zou moeten hebben, kan het zitten in een net iets grotere aantal objecten. Dat kan kloppen; er is ook een SQL Server datacontainer gedefinieerd.
Advies 1:
Haal de lijst van tabellen op door aanmelden op https://access-odata.com. Als die werkt, dan klopt de metadata.
De tweede oorzaak kan liggen in Azure. We weten dat in Azure af en toe serieuze crashes optreden bij complexe datasets. Zie bijvoorbeeld
Dit is tot dusver altijd te herkennen geweest aan het succesvol ophalen van de data bij Invantive Cloud en dan 1 tot enkele minuten later crashen van het laadproces.
Advies 2:
Vergelijk de exact tijdstippen van wanneer het verzoek volgens Bridge Online Monitoring beëindigd is en wanneer Azure begon met de verwerking. Als dat meer dan 30 seconden uit elkaar ligt, dan is het een Azure issue.
In beide gevallen is de workaround: haal de ongebruikte datacontainer weg.
Deze workaround is geen structurele oplossing. Daarom zouden we graag weten of het ophalen van de tabellenlijst op https://access-odata.com lukt.