Azure Data Factory - Failed to create ODATA connection

Vannacht hebben een heleboel Azure Data Factory pipelines de error gehad dat geen verbinding kon worden gemaakt met ODATA.

Als we naar onze gebruiksstatistieken kijken, zien we ook 0-1% in Verse/Alle duur.

Wat is er misgegaan?

Zie bijgevoegde grafiek

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

• de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom.

Als ik Bridge Online Monitoring open, zie ik onder monitoring maar 3 regels. Deze regels zijn van 1 minuut geleden…

Advies is probleem opnieuw op te wekken en dan van het bijbehorende request de melding toe te voegen. Eventueel kan ook gekeken worden in het scherm “Systeemberichten” waar niveau gelijk is aan “E”.

1 like

In de Sessio I/O’s, gefilterd op Bridge Online (vers) zie ik geen regels terug waarbij data wordt opgehaald uit Exact Online. Ik zie hier alleen regels met NMBRS data.

In hetzelfde tabblad, gefilterd op Bridge Online (cache) zie ik wederom geen regels met Exact Online data. Wederom alleen regels van NMBRS.

Het tabblad Systeemberichten wil niet laden, dus hier kan ik geen data van ophalen…

Advies is probleem opnieuw op te wekken en dan van het bijbehorende request de melding toe te voegen.

Het is gelukt om de Systeemberichten te laten laden. Ik zie bijvoorbeeld dit:

Ik dacht dat wij veel meer capaciteit hadden binnen onze licentie?

Zojuist weer een pipeline uitgevoerd in Azure Data Factory. In Data Factory wordt de volgende error gegeven:

ErrorCode=ODataFailedClientCreation,‘Type=Microsoft.DataTransfer.Common.Shared.HybridDeliveryException,Message=Failed to create odata connection to RequestUrl.,Source=Microsoft.DataTransfer.Runtime.ODataConnector,’‘Type=System.Threading.Tasks.TaskCanceledException,Message=A task was canceled.,Source=mscorlib,’

In Invative zie ik bij Systeemberichten rondom dezelfde tijd bij een van de loggingregels:

De timeout waarde in Data Factory staat op een waarde groter dan de tijd die wordt aangegeven in Invantive.

Advies is om altijd de foutcodes toe te voegen, bij voorkeur in tekst. Is dat mogelijk?

Zijn dit de foutcodes itgenboe308 die bedoeld worden?

Zo ja, bij deze de foutcode van de eerste screenshot die ik zojuist postte:
itgeneor229.

De bovenstaand genoemde code komt vaak voor in de lijst van Systeemberichten.

Vannacht ook de foutcode itgenboe165 en itgenboe308 gehad. Itgenboe161 zat er ook tussen.

Als ik goed zoek zie ik ook een Niveau W met berichtcode itgenoda324 in de lijst met systeemberichten staan.

De foutcode itgeneor229 hangt waarschijnlijk samen met een breaking change op Exact Online. De status hiervan is te volgen door aan te melden op updates via https://status.invantive.com.

Wederom de volgende statistieken in ons overzicht:

We hebben wederom niets aan de inrichting aangepast. De cache waarden staan hoog. Hoe kunnen we ‘uit het niets’ weer over de limieten heen gaan? Een datasets zijn vannacht niet gerefresht door dit…

Verder krijg ik de volgende error als ik de pipeline opnieuw probeer te runnen:

ErrorCode=ODataFailedClientCreation,‘Type=Microsoft.DataTransfer.Common.Shared.HybridDeliveryException,Message=Failed to create odata connection to RequestUrl.,Source=Microsoft.DataTransfer.Runtime.ODataConnector,’‘Type=Microsoft.DataTransfer.Common.Shared.HybridDeliveryException,Message=Failed to get metadata of odata service, please check if service url and credential is correct and your application has permission to the resource. Expected status code: 200, actual status code: InternalServerError, response is : {“MetadataType”:“Invantive.Bridge.Online.Models.ODataErrorResponse”,“error”:{“MetadataType”:“Invantive.Bridge.Online.Models.ODataError”,“code”:“itgenboe236”,“message”:“Er is een interne fout opgetreden. Neem contact op met uw leverancier. (itgenboe236, )”,“target”:null,“details”:[{“MetadataType”:“Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail”,“code”:“TraceIdentifier”,“target”:null,“message”:“0HN79BLRHMJAC:00000001”},{“MetadataType”:“Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail”,“code”:“SessionId”,“target”:null,“message”:“user-”},{“MetadataType”:“Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail”,“code”:“ExceptionUid”,“target”:null,“message”:“”}],“innererror”:null}}. ,Source=Microsoft.DataTransfer.Runtime.ODataConnector,’

Dit betreft een breder probleem. Opvolging vindt plaats via Too many request issue (429).

1 like