Contra account in Exact Online grootboekmutaties

Ik had laatst een meeting voor Exact Online waarbij ik samen met Invantive doornam welke tabellen handig zouden zijn voor de rapportages die ik wil bouwen.
Nu kwam ik er achter dat ik iets wilde waarbij de contra account number (dus de tegenrekening) in de transacties zichtbaar zijn.

Weet iemand in welk veldje of in welke tabel het staat? ik pak nu de tabel GL TransactionsIncremental en ik zou hem graag daar in willen hebben.

Is het mogelijk om de vraag te illustreren aan de hand van een voorbeeldboeking, inclusief dagboek?

Ja, dus wat ik zou verwachten is bijvoorbeeld in een journaalpost van bank aan debiteuren dat:
Je in de data achterliggend zult zien

• Acc nr = 100000
  • journal = 50 *(bankboek)
  • contra acc no = 130000* (debiteuren)

Zo zie ik het in Exact Financials wel maar niet in Exact Online. Ik ben specifiek opzoek naar de contra account number van de boeking (dus naast de originele bankboeking).

Het doel is om daarmee een cash flow rapport te maken zodat ik alle bankrekeningen pak als grootboekrekeningen en de contra account numbers gebruik om te zeggen wat voor flows er zijn (als ik bv. debiteuren zie als contra account dan zeg ik = customer receipt, als ik crediteuren zie = supplier payments, als ik BTW zie dan is het Tax), etc.

Het lukt niet om de beschreven werking te projecteren op Exact Online omdat een boeking alleen in balans hoeft te zijn.

U kunt overwegen eens te kijken naar MatchSets en MatchSetLines mocht het met TransactionLinesIncremental niet lukken.

Anders is advies om een consultant te betrekken om de vraag scherper te krijgen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.