Data uit Exact Online uit Sync API cache of niet?

Goeiemorgen, Even vraag over de Bridge Online Cloud.

Hier zie ik bij de incremental load dat er 47K en 48K aan regels zijn opgehaald voor de factuurregels en orderregels. Hoe zie ik nu het aantal regels dat daadwerkelijk uit Exact Online als nieuw zijn opgehaald?

Bij sessie I/O (invantive cloud) zie ik dat er 0 rijen zijn opgehaald. Dat kan kloppen, dus betekent het dat bij deze sync alle data uit de cache komt?

Het getal 0 bij de sessie I/O’s in de kolom rijen is verwarrend. Dit is incorrect. Door de introductie van streaming data wordt het juiste aantal niet meer vastgehouden. Een “idea” is hiervoor opgevoerd: Show correct number of rows for providers instead of 0

Wel is in de sessie I/O’s te zien welke API-calls uitgevoerd zijn. Zoek hiervoor in het scherm naar “Sync”.

De getoonde 47K en 48K zijn het totale aantal rijen dat uit de cache voor *Incremental komt. Hieraan is momenteel niet te zien hoeveel daadwerkelijke Exact Online API-calls hiervoor nodig waren. In de praktijk zullen dat er meestal twee zijn per tabel: oorspronkelijke data uit cache, plus maximaal 1.000 mutaties in 1 call plus enkele deleted in 1 call. Zie voor meer uitleg: Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen

Het is ook mogelijk om zelf op te vragen wat er onder water gebeurd is. Gebruik hiervoor de analytische views zoals IncrementalLoadEventLogEntries. Die bevatten alleen inhoud na het uitlezen.

Dank! Als ik de data uit niet-Incremental tabellen ophaal, kan ik wel zien hoeveel records ik uit Exact Online haal omdat dit wel matcht met het totaal records dat ik ophaal.
Hoe zie ik per tabel hoeveel records per call geldt? Ik weet dat de incremental tabellen per 1000 gaan, maar hoe zit dat met de overige?

Het aantal rijen dat per API-call terugkomt is niet consistent voor Exact Online, maar er zijn wel een aantal richtlijnen:

  • *Bulk: 1 API-calls is 1.000 rijen
  • ExactOnlineREST.*: 1 API-call geeft meestal 60 rijen, op enkele uitzonderingen meer.
  • ExactOnlineXML.*: 1 API-call per 100 rijen op “bovenste” XML-boom niveau, daaronder meer.

Het tonen van het aantal daadwerkelijk gemaakte API-calls is opgevoerd als idee: Display number of backing platform calls in Bridge Online.