Exact > PowerBI: 500 Intern Serverfejl

God eftermiddag,

Siden søndag får jeg følgende fejlmeddelelse på min natlige opdatering mellem Exact Online og PowerBI. Jeg troede, det måske ville gå over af sig selv, men det har det ikke gjort.

Jeg har tjekket, om det skyldes en udløbet token, at Invantive ikke længere har adgang til Exact Online miljøet. Jeg ser ikke nogen meddelelse om dette i Invantive Cloud miljøet, og jeg ser heller ikke nogen mulighed for at forny token. Det, der bemærkes, er, at forbindelsen blev lavet første gang den 2. februar 2026, præcis 6 måneder før fejlmeddelelsen.

Ved I, hvordan jeg kan få forbindelsen til at fungere igen?

Supplerende information

Er det muligt at tilføje en (anonymiseret) skærmbillede af detaljerne for anmodningen i Invantive Bridge Online Monitoring, som beskrevet på Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

Du finder detaljerne ved at klikke på downloadanmodningen, som repræsenterer emnet for dette emne.

Downloadanmodningen indeholder normalt en SQL-sætning, hvor tabelnavnet er synligt.

Lad venligst mindst følgende data være synlige fra begge kolonner:

• titellinjen med anmodnings-ID,
  • statuskode, netværksstørrelse, sti og tidspunkter i venstre kolonne,
  • fejlkode og fejlmeddelelse helt nederst i venstre kolonne,
  • hele den højre kolonne inklusive SQL-sætning, tabelnavn og parameterværdier.

For eksempel:

Kontroller korrekt server og bruger

Sørg omhyggeligt for at logge ind på det Bridge Online-websted, der også bruges fra Power BI og med det samme brugernavn. Du ser kun anmodningerne fra den Invantive Cloud-bruger, som du logger ind på webstedet med.

Der er fire servere i brug:

• bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

Den anvendte server kan du se i dit script eller kildekode for rapportering.

Kontroller korrekt anmodning og detaljer

Sørg for først at vælge anmodningen for at vise detaljerne. Der bør kun være én anmodning synlig i skærmbilledet.

Kontroller også nøje, om anmodningen har en sti med odata4 eller apps. Anmodninger med andre stier er generelt ikke relevante for dette formål.

Fejlmeddelelse og tips pr. e-mail

Derudover vil den Invantive Cloud-bruger, der har modtaget fejlmeddelelsen, ofte modtage en e-mail med en fejlmeddelelse og tips, hvis der er en fejlmeddelelse i Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik eller Tableau.

Rådet er at kontrollere spam-mapper hos den involverede bruger for sådanne e-mails sendt fra support@invantive.com.

Tak, jeg fandt det faktisk i Bridge Online Monitor. Ved udløbet af den gratis prøveperiode blev der ikke automatisk startet et betalt abonnement, og forbindelsen blev afbrudt. Jeg troede, at jeg dengang havde aftalt, at der ville være en fortsættelse af abonnementet, men jeg har nu kontaktet salgsafdelingen om dette.

Tak for hjælpen!