Se data fra Exact Online API-opkald

Jeg bruger en REST API til Exact Online via Invantive. Derefter indlæser jeg dataene i en Dataflow i Fabric. Problemet er, at denne dataflow hver gang kollapser og ikke kan opdatere. Desuden er min Fabric-kapacitet også overbelastet.

Nu er jeg også i kontakt med Exact om dette. De bad mig om at levere følgende:

brugernavn, som opkaldet foretages med, divisionskoden og administrationsnavnet, appens klient-ID, den fulde http-anmodning, (fejl) svarmeddelelserne, opkaldets body osv.

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde disse oplysninger? Dette skulle være gemt et sted hos Invantive.

De gevraagde informatie is bij Invantive bekend onder de naam “native call logging”.

Native call logging is niet toegankelijk via de user interface van Invantive Cloud omdat deze (na activatie) in een apart beveiligde omgeving landt. Er zijn geen plannen om deze toegankelijk te maken en gebruik is enkel toegestaan op incidentele basis vanwege onder andere de hoge volumes aan gegevens die vrijkomen.

Er zijn twee opties om deze informatie te verkrijgen:

• gebruik de on-premises versie, bijvoorbeeld Invantive Query Tool, volg de instructies in Collect Native Platform Call Data en wek het probleem op,
  • of activeer de native call logging op Invantive Cloud zoals beschreven in het artikel, wek het probleem op en voeg een screenshot toe van de download die faalt met de titelbalk duidelijk leesbaar. We zullen u dan via een apart kanaal de informatie toezenden.

Indien nodig kunt u via een kort consult hierbij ondersteuning krijgen samen met een stukje kennisoverdracht.

Jeg kan se, at det er en OData-forbindelse. Ændrer dette processen? Derudover har jeg nu downloadet Query Tool. Hvilken database har jeg brug for? Er det Invantive Bridge Online?

Nej, brugen af en OData-forbindelse ændrer ikke processen. OData-forbindelsen med Invantive Bridge Online er blot måden, hvorpå forespørgslen når Invantive UniversalSQL-motoren. SQL-forespørgslen kan ses i Invantive Bridge Online Monitoring Details, og kan også nå motoren ved at indtaste den i Query Tool og derefter trykke på Udfør, eller ved at bruge Invantive UniversalSQL Server med SQL Server Management Studio.

Hvis du bruger Invantive Query Tool, skal databasen opsættes, som den også er defineret i Invantive Cloud.

De fleste databaser har kun 1 databeholder. I over 90% af tilfældene kan du derfor sandsynligvis klare dig med Exact Online Nederland-databasen i Exact Online-gruppen på Invantive Query Tool.

Brugen af Invantive Bridge Online-databasen er sandsynligvis ikke meningsfuld i denne sammenhæng. Du bruger Invantive Query Tool til at sende forespørgslen til Invantive Cloud via OData-forbindelse, hvorefter udførelsen finder sted på Invantive Cloud, og eventuel native call logging også lander inden for det administrerede Invantive Cloud-miljø. Med Exact Online Nederland-databasen finder udførelsen sted lokalt, hvilket betyder, at native call logging også kan findes lokalt.

Denne spørgsmål er automatisk lukket efter 1 uges inaktivitet. Det sidste givne svar er markeret som løsning.

Venligst stil et nyt spørgsmål i et separat emne, hvis problemet opstår igen. Inkluder venligst et link til dette emne i det nye spørgsmål ved at indsætte URL’en i teksten.