Handmatig data (kilogrammen op artikel niveau) toevoegen aan bestaande data bron

Wij werken met Exact Handel.

In Exact Online heb je de mogelijkheid om een kilo eenheid aan een artikel toe te voegen.

Helaas is van deze optie in het verleden niet gebruik gemaakt en het naderhand nog wijzigen van deze optie is helaas door het gebruik van het artikel niet meer mogelijk :frowning:

Artikelen allemaal opnieuw aanmaken is een optie echter dan los ik het probleem alleen maar op voor toekomstige transacties en niet voor het verleden.

Ik zou daarom in PowerBi handmatig kilogrammen willen toevoegen aan artikelen zodat ik er mee kan rekenen en tabellen mee kan maken.

Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik dat kan realiseren?

In een aantal gevallen is gezien dat in Exact Online aanvullende metrieken vastgelegd worden in tekstvelden of in de productnaam. Soms omdat de metrieken niet beschikbaar zijn in Exact en soms om een relatief dure upgrade te voorkomen.

Denk bijvoorbeeld aan een formaat in het veld Extra Omschrijving zoals:

(KILOkg/AANTALPERDOOS/...)

met als waardes bijvoorbeeld:

  • (2kg/12)
  • (5mg/2400)
  • etc.

Dit kan dan vervolgens bij het ophalen opgeknipt worden als het formaat correct is in de verschillende eigenschappen en eventueel omgerekend naar grammen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.