OAuth-åtkomsttokenet för {res:itgen_exact_online_combined} har gått ut eller accepteras inte för närvarande

Vi stöter på ett problem med Exact Online-anslutningen via Invantive. När vi kör vår befintliga koppling får vi nyligen följande felmeddelande:

OAuth-åtkomsttokenet för {res:itgen_exact_online_combined} har löpt ut eller accepteras för närvarande inte.

Anslutningen har tidigare fungerat normalt. Felet uppstår nu när vi hämtar data från Exact Online via itgen_exact_online_combined.

Vi försöker ta reda på varför OAuth-tokenet inte längre förnyas automatiskt eller accepteras och hur vi kan auktorisera anslutningen korrekt igen.

Konkränt exempel
När vi kör/uppdaterar den befintliga Exact Online-förfrågan stoppar bearbetningen med ovan nämnda OAuth-meddelande. Därför hämtas inga nya data från Exact Online.

Vad vi redan har försökt
Vi har kontrollerat om problemet uppstår igen vid en ny körning/uppdatering av kopplingen, men felet kvarstår.

Våra frågor är:

1. Vad är det rekommenderade sättet att återställa OAuth-autoriseringen för itgen_exact_online_combined?
  2. Finns det ett sätt att kontrollera den aktuella statusen för OAuth-autoriseringen?
  3. Kan anslutningen godkännas igen utan att omkonfigurera den befintliga konfigurationen/förfrågningar?

Inblandade plattformar/produkter:
Invantive
Exact Online

Felmeddelandet ser lite konstigt ut, men rådet är att återauktorisera databasen.

Se:

Ja, när jag gör det så får jag det meddelandet. Jag ser inte på hemsidan att någon container behöver repareras.

Jag får fortfarande meddelandet när jag förnyar auktoriseringen.

Jag blir nu bara omdirigerad till min egen artikel.

Kan ni hjälpa till?

Tack på förhand.

Tack för kontrollen.

För att göra problemet analyserbart är det nödvändigt att kunna spåra det. Tyvärr saknas dock felkoden av okända skäl. Den borde ha stått under den röda krysset.

Därför är första steget att göra det spårbart. Vänligen sök upp detta felmeddelande på skärmen Systemmeddelanden eller på skärmen Historik (under Övervakning). På Systemmeddelanden finns alla felmeddelanden för organisationen och på Historik finns alla förfrågningar från den för tillfället inloggade användaren.

Bifoga som bild antingen en utskrift av felmeddelandet från Systemmeddelanden eller förfrågan under Övervakning. Se till att alltid lämna förfrågnings-ID:t (request ID) synligt.

I version 26.0.270 kommer felkoden att visas korrekt, liksom översättningen av drivrutinen.

Jag har fortfarande problemet.

Detta är systemmeddelandet:

Systemmeddelandet är oläsligt på grund av upplösningen, men dock är felkoden igenkännbar itgeneor306.

Detta innebär att efter att anslutningen har öppnats kan inga användardata från Exact Online hämtas.

Rekommendationen är att kontakta applikationsadministratören för Exact Online och kontrollera att användaren fortfarande har behörigheter. Om ja, välj därefter “Förnya auktorisation” som beskrivs till exempel här:

Jag har tittat på rättigheterna men de verkar vara korrekta.

Vilka rättigheter krävs för integrationen med Invantive? Finns det frågor vi bör ställa till systemadministratören så att vi kan ta nästa steg ifall det inte beror på rättigheterna?

Behörigheter för att auktorisera kan kontrolleras genom att logga in med Exact Online-användaren (och inte en annan) på det valda Exact Online-landet.

Är Exact Online-huvudmenyn synlig på start.exactonline.TLD? Då är detta inte orsaken till problemet.

Om Exact Online-huvudmenyn inte kan visas, kontakta administratören för att få mer behörighet och/eller få lösenordet verifierat/återställt.

Ja, det hade jag redan provat. Jag hade också kollat på rättigheterna i inställningarna via Exact Online:

Via en annan plattform kan jag hämta data med det här kontot.

Så jag tror att problemet ligger någon annanstans.

Är det kanske en lösning att ta bort databehållaren och lägga till den igen? Kommer allt fortfarande fungera? Finns det något jag behöver tänka på då?