Invantive gebruiken voor het muteren/toevoegen/verwijderen van data uit Exact Online

Zoals de titel van dit topic beschrijft; Is het mogelijk om jullie tooling te gebruiken om data naar Exact Online te sturen en/of om data aan te passen via de API?

Zo ja, welke (offline) tool(s) moet(en) hiervoor gebruikt worden? Kan dit ook geautomatiseerd worden met behulp van Power Automate Cloud?

Alvast bedankt!

Ja, dat kan standaard, met hoge snelheid en voor vaak veel grotere volumes dan standaardapps zonder uit de limieten te lopen. Er zijn bijzonder uitgebreide voorzieningen voor. Zie als startpunt:

1 like

Als ik het goed lees is het mogelijk om met de Invantive Query Tool (Invantive) SQL query’s te executen die data kan toevoegen, verwijderen of muteren, correct?

Als we dit niet correct interpreteren, is het dan de bedoeling dat Invantive Bridge for Developers wordt gebruikt in combinatie met PowerBI of Visual Studio om data toe te voegen, verwijderen of muteren?

Wederom bedankt!

Ja, het is mogelijk om met (onder andere) Invantive Query Tool data toe te voegen, verwijderen en/of muteren in (onder andere) Exact Online. Formeel heet dat geen “quer’s”, maar SQL DML-statements (“DML” is de afkorting voor "Data Manipulation Language). Daarnaast kent Invantive SQL op een aantal platformen ook SQL DDL-statements (“DDL” is de afkorting voor “Data Definition Language”) zoals create table.

1 like

Moet ik voor het gebruik van de Invantive Query Tool een license key hebben of kan ik de Free License gebruiken?

Mocht ik de license key nodig hebben, is deze dan ergens op te halen aangezien wij betalen voor een abonnement? Of is de licentie voor het gebruik van Invantive Query Tool een andere licentie en komen er dus nieuwe kosten bij kijken?

Oeps, ik had iets beter moeten kijken! Heb het gevonden via de link
Licentiesleutel installeren op onafhankelijke GUI-producten op Windows

1 like

Voor de on-premises producten is inderdaad een licentiesleutel nodig. Alle gegenereerde licentiesleutels zijn terug te vinden in Invantive Cloud onder de overeenkomst via de button “Licentiesleutels”.

De Free License van Invantive Query Tool ondersteunt geen mutatiemogelijkheden (en is op andere gebieden ook beperkt aangezien die gericht is op kleinbedrijf).

1 like

Als gevolg van het klikken op ‘File’ in de Invantive Query Tool kregen wij de volgende errors, waarna het programma crashte:
image

Hoe lossen we deze errors op?

Zie Many error windows after clicking on "Datei" button. Mocht de BETA niet werken, dan is advies om handmatig de inhoud van de editor tussen tekstbestanden en de editor uit te wisselen. Op dit moment is een nieuwe release in ontwikkeling.

1 like