Itgenboe242 melding 800005e8-0005-df00-b63f-84710c7967bb

Ik heb regelmatig (meer dan 50% van de tijd sinds we veel data hebben; haal tabellen al per maand op ipv per jaar) dat de refresh niet lukt. Net gekeken en de enige regel met een Exception is:

The data download was cancelled after 9 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface.

Terwijl dit een automatische refresh is, dus de melding lijkt me incorrect.

Gaat om RequestID: 800005e8-0005-df00-b63f-84710c7967bb.

SQL:

select t.[OFFICE], t.[FIN_TRS_HEAD_CODE], t.[FIN_TRS_HEAD_CURCODE], t.[FIN_TRS_HEAD_DATE], t.[FIN_TRS_HEAD_MODIFIED], t.[FIN_TRS_HEAD_NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_SHORTNAME], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DATEDUE], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHSTATUS], t.[FIN_TRS_LINE_OPENBASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_OPENVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_REPVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VALUESIGNED]
from   Twinfield.Twinfield.CustomerTransactions@tfd t
where  (((([FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD] >= :w1) and ([FIN_TRS_HEAD_CODE] = :w2)) and ([FIN_TRS_HEAD_STATUS] != :w3)) and ([FIN_TRS_LINE_OPENVALUESIGNED] > :w4))

Bij details staat:

itgeniee011
Application exception
itgenpmr003: The execution was cancelled.

Zal weer een refresh proberen. Als dat niet werkt de cache leeggooien en opnieuw proberen. Meestal lukt het uiteindelijk wel, maar dagelijks handmatig de refresh doen is niet de manier waarop ik auto-refresh voor me zie.

Kunnen jullie zien/verhelpen waarom Invantive Bridge Online denkt dat PowerBI het heeft geannuleerd?

De foutmelding is inderdaad itgenboe242 met HTTP-status 499 als vertaling van itgenpmr003.

Een technisch specialist zal kijken of hier een diepere oorzaak van te achterhalen is en eventueel te verbeteren.

Uit een grondige analyse bleek dat de request herleidbaar door de aanvragende zijde (Power BI of een andere client) afgebroken is (meldingcode itgenboe360). Advies is om de clientzijde te optimaliseren. Mocht het gaan om grotere hoeveelheden data (meer dan een miljoen rijen) met Power BI, dan is advies om een filter toe te passen en/of Power BI Premium per User.

Ik ben Premium user, en het gaat om nog geen 300.000 rows per tabel die ik opvraag. In totaal gaat het wel om een paar miljoen rijen, maar wel verdeeld over een hoop tabellen.

Dank voor update. Helaas is het niet technisch haalbaar om de keten vanaf de webserver en dan naar buiten verder te analyseren. Er is tot ergens in maart wel regelmatig een HTTP-melding 499 geweest doordat eerdere gefaalde sessies volgende sessies van dezelfde gebruiker afbreken, maar dat is hier niet het geval.

Advies is om de download te herhalen. Mocht dit probleem vaker optreden, gelieve dan een antwoord toe te voegen met de ID van tenminste een (maar liefste meerdere) gefaald verzoeken.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.