Ik heb regelmatig (meer dan 50% van de tijd sinds we veel data hebben; haal tabellen al per maand op ipv per jaar) dat de refresh niet lukt. Net gekeken en de enige regel met een Exception is:
The data download was cancelled after 9 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface.
Terwijl dit een automatische refresh is, dus de melding lijkt me incorrect.
Gaat om RequestID: 800005e8-0005-df00-b63f-84710c7967bb.
SQL:
select t.[OFFICE], t.[FIN_TRS_HEAD_CODE], t.[FIN_TRS_HEAD_CURCODE], t.[FIN_TRS_HEAD_DATE], t.[FIN_TRS_HEAD_MODIFIED], t.[FIN_TRS_HEAD_NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_SHORTNAME], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DATEDUE], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHSTATUS], t.[FIN_TRS_LINE_OPENBASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_OPENVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_REPVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VALUESIGNED]
from Twinfield.Twinfield.CustomerTransactions@tfd t
where (((([FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD] >= :w1) and ([FIN_TRS_HEAD_CODE] = :w2)) and ([FIN_TRS_HEAD_STATUS] != :w3)) and ([FIN_TRS_LINE_OPENVALUESIGNED] > :w4))
Bij details staat:
itgeniee011
Application exception
itgenpmr003: The execution was cancelled.
Zal weer een refresh proberen. Als dat niet werkt de cache leeggooien en opnieuw proberen. Meestal lukt het uiteindelijk wel, maar dagelijks handmatig de refresh doen is niet de manier waarop ik auto-refresh voor me zie.
Kunnen jullie zien/verhelpen waarom Invantive Bridge Online denkt dat PowerBI het heeft geannuleerd?