Itgenclr003: Twinfield query-refresh faalt

Sinds vandaag kan ik alle Power Query-verbindingen op Twinfield niet meer vernieuwen.

Ik lees Twinfield uit via Invantive Bridge Online. De volledige foutmelding bij het vernieuwen in Excel/Power Query:

[DataSource.Error] Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource:
Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error:
De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout.
(Een interne fout is opgetreden van de soort ‘DDC4AB’.
Neem contact op met uw leverancier. (itgenclr003, a5fcf3a5-af25-4afc-b96d-18cca22fec32))

Wat ik al heb gecontroleerd/geprobeerd:

• Access token al ververst (opnieuw aangemeld op de Twinfield-koppeling).
  • De OData4-URL rechtstreeks aanroepen geeft direct dezelfde 500-fout, dus het ligt niet aan Power Query zelf.
  • In Live Monitoring zie ik de mislukte call terug, maar zonder specifiekere onderliggende oorzaak:
    • Pad: /acme-twinfield/odata4
    • Status: 200, maar berichtcode: itgenclr003
    • Verzoek ID: 0HNM6MV3GSJ94:00000001 (HTTP/2)

In tegenstelling tot wat ik in andere topics las, toont de monitoring dus géén duidelijkere onderliggende foutcode dan itgenclr003.

Vragen:

• Wat is de werkelijke oorzaak achter deze “Systeemfout” / DDC4AB in dit geval?
  • Ligt dit aan de Bridge Online-zijde aan Twinfield, gezien token verversen en directe URL-aanroep beide niet helpen?
  • Wat kan ik doen om de refresh weer werkend te krijgen?

De achterliggende fout is het gebruik van de Dummy-database. Het uitpakken in het geheugen hiervan geeft momenteel een itgenclr003.

Advies is om te controleren of er een dummy-datacontainer in de database zit en deze te verwijderen.

Vanaf release 26.0.109 werkt de dummy-database weer.

De opbouw en formulering doen vermoeden dat de tekst mogelijk door AI is gegenereerd of grondig is bijgeschaafd, waardoor het moeilijker is om uw daadwerkelijke vraag te begrijpen.

Stel uw vragen alstublieft in uw eigen woorden. Beschrijf het concrete probleem dat u probeert op te lossen en de stappen die u al heeft geprobeerd. Beperk een onderwerp tot één enkele vraag. Vragen die door AI lijken te zijn gegenereerd, te algemeen zijn of onvoldoende duidelijk zijn, kunnen zonder verdere kennisgeving worden gesloten.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.