Itgenclr012: An internal error '246A7E' in Power BI bij reload Exact Online data

We krijgen onderstaande fout bij het herladen van een Power BI rapport met Exact Online gegevens:

DataSource.Error: Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Aanvraag mislukt:
OData-versie: 3 en 4, fout: De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout. (An internal error ‘246A7E’. Please contact your supplier. (itgenclr012, 8b12de08-2a9a-4c82-ab8c-5e2ff5a3dce0))
OData-versie: 4, fout: De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout. (An internal error ‘246A7E’. Please contact your supplier. (itgenclr012, 01c89c4a-221c-4e60-9314-6eb67fd13ce9))
OData-versie: 3, fout: De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout. (An internal error ‘246A7E’. Please contact your supplier. (itgenclr012, 0098c61e-b32b-4a27-8b67-62f8ab94dbd8))

Kan dit opgelost worden?

In het scherm Systeemberichten is vaak meer achterliggende informatie te vinden over de foutmelding.

De essentie van deze melding (die drie keer afgedrukt wordt door Power BI) is:

An internal error ‘246A7E’. Please contact your supplier. (itgenclr012, 8b12de08-2a9a-4c82-ab8c-5e2ff5a3dce0)

Het betreft een interne serverfout. De foutcode itgenclr012 en 246A7E geven aan dat het een netwerkissue is, zoals

The request was canceled due to the configured HttpClient.Timeout of 100 seconds elapsing.
The operation was canceled.
Unable to read data from the transport connection:
Operation canceled (of andere meldingen)
An unknown error occurred.

In dit geval gaat het niet over een on-premises oplossing van Invantive, maar Invantive Bridge Online als onderdeel van Invantive Cloud.

In het geval van Invantive Cloud is de oorzaak van deze foutmelding meestal de communicatie met de zogenaamde “Data Guard”. Deze beheert de echt vertrouwelijke dingen. De Data Guard kan kortstondig onbeschikbaar zijn, bijvoorbeeld ergens in de nacht een korte onderbreking plaatsvindt in de achterliggende systemen door een backup. In principe worden bij een onbeschikbaarheid van Data Guard achtereenvolgens met telkens langere tussenpozen een aantal pogingen gedaan om toch de communicatie te laten slagen. Na een aantal pogingen treedt een dergelijke foutmelding op.

Zonder context is niet bekend wat de oorzaak was.

Kun je aangeven hoe laat de foutmelding optrad of de details uit het scherm Systeemberichten toevoegen?

Workaround is om nogmaals een synchronisatie te proberen.

Vandaag nog eens geprobeerd en het herladen is gelukt. Issue komt dus niet meer voor

Dank voor het controleren. We houden het probleem nog tijdje in de gaten. Misschien dat er toch nog een optie te ontdekken is om de frequentie van optreden verder te verlagen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Itgenclr000 An internal error ‘B8C5DD’