Itgenclr072 melding bij verbinden naar PostgreSQL

Kunt u mij vertellen wat deze melding inhoudt? IP-adressen zijn whitelisted nu.

itgenclr072
De database ‘Invantive Cloud - Test PostgreSql’ kon niet worden geopend.

Advies is om bij Systeemberichten in Invantive Cloud te kijken. Daar staat meer context.

Exception while performing SSL handshake.
The remote certificate was rejected by the provided RemoteCertificateValidationCallback.

Dit is de melding die we krijgen, dit iets waar jullie bekend mee zijn?

Een verbinding vanuit Invantive Cloud wordt standaard opgezet met versleuteling. Dit vereist een inrichting op AWS PostgreSQL (normaliter is die standaard juist geconfigureerd door AWS zelf).

Voor meer informatie zie Secure Data Connections.

Is het ook mogelijk om zonder SSL te koppelen?

Ja, het genoemde artikel bevat tips om PostgreSQL zonder SSL te koppelen, maar dit brengt wel additionele beveiligingsrisico’s met zich mee.

Kan het zijn dat in het Cloud-gedeelte hiervoor ook een certificaat geactiveerd moet zijn? Onze server draait op SSL.

Als ik de documentatie lees doet de 3rde link het niet meer met de uitleg :slight_smile: Amazon

On Amazon, you may need to load the certificate chain on your client. Follow the AWS instructions, which typically are:

Standaard is een vaste lijst van certificaten geactiveerd op Invantive Cloud.

Advies is om te controleren met bijvoorbeeld pgAdmin dat een “require SSL” verbinding met de opgegeven host tot stand gebracht kan worden.

Als dat niet lukt, dan setup met pgAdmin en PostgreSQL verbeteren tot het werkt en nogmaals proberen vanuit Invantive Cloud.

Als wel lukt om vanuit pgAdmin een “require SSL” verbinding op te bouwen met de PostgreSQL host, dan is het advies om via een consult (of indien nog gebruikt gratis on-boarding) te kijken of de verbinding tot stand gebracht kan worden.

Dank voor tip over de gebroken link; de link is verwijderd.

Bedankt voor de tip! via pgadmin werkt het prima met een require SSL. Helaas beginnen de opties een beetje op te raken aan onze kant wat we nog kunnen doen…nog ander advies misschien?

En als jullie ons kunnen helpen met een onboarding graag hoor…we willen deze import gewoon hebben draaien :slight_smile:

Advies is dan om via een consult (https://go.invantive.com/book/consult) of indien nog niet gebruikt via de gratis on-boarding (Calendly - Guido Leenders) te kijken of de verbinding tot stand gebracht kan worden.

Onze IT partij stuurde dit nog op om te tonen dat het aan onze kant juist ingesteld moet staan.

Zouden jullie kunnen checken of dit inderdaad akkoord zou moeten zijn om een verbinding tot stand te maken?

We kunnen helaas op basis van de standaardabonnementsvoorwaarden dit helaas niet dieper bekijken.

Wat voor abonnement zouden we moeten hebben dat jullie hier wel mee kunnen helpen?

Binnen elk abonnement zit ook het recht op een gratis introductie van 1 uur en de mogelijkheid om op consultbasis ondersteuning te verkrijgen. De links hiervoor staan enkele antwoorden naar boven. Advies is om hiervan gebruik te maken.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.