Itgendhb212: After parsing a value an unexpected character was encountered: {. Path 'value[149]', line 1, position 130612

Wanneer ik de Exact Online tabel AgingReceivablesList probeer te verversen, treedt de error uit de titel op:

itgendhb212
After parsing a value an unexpected character was encountered: …

Zowel in de Data Hub (V20.0) als in de Query Tool (V20.1.327).

Ik maak connectie via Invantive Cloud/Bridge Online, niet rechtstreeks met Exact. Onderstaande query voer ik uit

select *
from   exactonlinerest.financial.[AgingReceivablesList@eol]@exactbol

Deze error is specifiek voor deze Exact Online omgeving. De Exact API server geeft ongeldige JSON terug door een Exact interne crash voor de waarde van het veld AgeGroup2Amount:

{
  "error": {
    "code": "",
    "message": {
      "lang": "",
      "value": "A problem has occurred. The cause of this issue will be investigated as soon as possible."
    }
  }
}

Dit probleem treedt zowel op via Invantive Cloud als via Invantive Query Tool, als via andere producten. De echte Invantive foutcode is itgenodr007; Invantive Data Hub verpakt die in een andere foutcode.

Advies is om dit probleem op te wekken met log-native-calls-to-disk op true (zie Collect Native Platform Call Data) en de logbestanden naar Exact Support op te sturen met een verzoek om de database te reparareren. In deze specifieke Exact Online omgeving treedt deze bug al langere tijd op.

Alternatief is om over te stappen op AROutstandingItems.

Dank voor de reactie. Nog wel een toevoeging hierop: het probleem treedt niet op wanneer ik dezelfde query uitvoer via de SQL editor in Invantive Cloud. Enig idee hoe dit kan?

Ten tijde van het melden van de error (gisteren), werkte het ook al wel gewoon in de Cloud. Ik zie nu dat de error ook niet meer voor komt via de Data hub.

Dit is een voorbeeld van een error die met tussenvallen optreedt. De oorzaak zal waarschijnlijk te vinden zijn in een latent aanwezige bug en de juiste omstandigheden in Exact om die te triggeren. Verder valt er helaas weinig over te zeggen zonder toegang tot de broncode.