Itgenoda057 Alle Exact Online dataloads lopen fout op SalesOrders

Sinds vanmorgen lopen alle dataloads Exact Online fout. Het lijkt iets te maken te hebben met de sales orders, maar ik kan er nog niet veel wijzer uit worden. Zegt onderstaande melding iets?

2023-08-10 07:44:17.121 Error itgencun016: Error itgenoda057: Resource not found for the segment ‘SalesOrders’.

The remote server returned an error: (404) Not Found.
https://start.exactonline.nl/api/v1/123456/sync/SalesOrder/SalesOrders?$select=Timestamp,AmountDC,AmountDiscount,AmountDiscountExclVat,AmountFC,AmountFCExclVat,ApprovalStatus,Approved,Approver,CostCenter,CostPriceFC,CostUnit,Created,Creator,Currency,CustomerItemCode,DeliverTo,DeliverToContactPerson,DeliveryAddress,DeliveryDate,DeliveryStatus,Description,Discount,Division,Document,ID,InvoiceStatus,InvoiceTo,InvoiceToContactPerson,Item,ItemVersion,LineNumber,Modified,Modifier,NetPrice,Notes,OrderDate,OrderedBy,OrderedByContactPerson,OrderID,OrderNumber,PaymentCondition,PaymentReference,Pricelist,Project,PurchaseOrder,PurchaseOrderLine,Quantity,QuantityDelivered,QuantityInvoiced,Remarks,Salesperson,SelectionCode,ShippingMethod,ShopOrder,Status,UnitCode,UnitPrice,UseDropShipment,VATAmount,VATCode,WarehouseID,YourRef,SalesChannel,IncotermAddress,IncotermCode,IncotermVersion
2023-08-10 07:44:19.137 Error itgenoda057: System.Net.WebException

Zie SalesOrderLinesIncremental geeft foutmelding itgenoda057 voor de oorzaak en oplossing voor dit probleem.

Het is de vraag of de foutmelding alleen gerelateerd is aan SalesOrderLinesIncremental, want ik gebruik die tabel niet maar heb wel issues met verversen. Dat is ontstaan na de problemen van een aantal weken geleden.

@khk De melding “The remote server returned an error: (404) Not Found.” is strict gerelateerd aan de SalesOrder tabellen die in Exact Online verwijderd zijn. Mocht u een andere foutmelding krijgen, dan svp een apart topic aanmaken daarvoor.

ik denk dat wij gelijkaardig probleem hebben. Ik kreeg volgende reactie via het forumspost Foutmelding: itgenoda057 Resource not found for the segment 'SalesPriceListDetails'. The remote server returned an error: (404) Not Found :

Het is mogelijk dat Exact zonder communicatie vooraf deze API heeft laten vervallen zoals recent ook SalesPriceListDetails is vervallen.

Probleem duurt al twee weken bij ons; er zou een verzoek ingediend zijn bij Exact Online Support maar nog niets gehoord.

Dat zou heel goed kunnen. Het gelinkte topic is bijgewerkt met de reactie vanuit Exact Support.

Wij hebben de tabellen aangepast naar de incrementalV2 versie. Helaas zijn hier ook velden verdwenen, dus die moeten weer vanuit andere tabellen komen.

Bij ons weten moeten de tabellen SalesOrdersV2Incremental en SalesOrderLinesV2Incremental een identieke inhoud bevatten t.o.v. SalesOrderLinesIncremental, met dien verstande dat velden die in de header thuishoren alleen in SalesOrdersV2Incremental voorkomen en niet meer te vinden zijn in SalesOrderLinesV2Incremental zoals voorheen wel in SalesOrderLinesIncremental.

Ten opzichte van QuotationsIncremental ontbreekt wel het veld Number in QuotationsV2Incremental. Hierdoor is het niet meer mogelijk om het offertenummer op te nemen op dit moment.

Voor de verkoopprijslijsten staan tips voor de omzetting in:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.