SalesOrderLinesIncremental geeft foutmelding itgenoda057

Sinds vannacht geeft het aanroepen van een aantal “SalesOrder” tabellen van Exact Online een foutmelding. Het gaat om de volgende tabellen:

  • SalesOrdersIncremental
  • SalesOrderLinesIncremental
  • SyncSalesOrders
  • SyncSalesOrderLines

De foutmelding die getoond wordt is:

itgenoda057: Resource not found for the segment ‘SalesOrders’. The remote server returned an error: (404) Not Found.

Oorzaak

Exact Online heeft de API die gebruikt wordt voor bovenstaande tabellen ingetrokken. Deze is nu niet meer te benaderen. Het is onbekend of Exact Online alle gebruikers van de API heeft geïnformeerd over het wijzigen van de API. Invantive heeft op basis van gebruiksanalyse een bericht gestuurd aan alle bekende gebruikers van de gerelateerde tabellen.

Oplossing

Invantive Cloud, Invantive Bridge Online, Invantive Data Hub, Invantive Query Tool
Voor deze producten is het mogelijk om een nieuwe tabellen SalesOrdersV2Incremental, SalesOrderLinesV2Incremental, SyncSalesOrdersV2 en SyncSalesOrderLinesV2 te gebruiken. Het is niet zeker of alle velden die gebruikt werden in de oude tabellen nu nog beschikbaar zijn in de nieuwe tabellen.

Get My Report en overige maatwerkrapportages
Voor deze producten is een aanpassing noodzakelijk in de programmatuur van het maatwerk. Dit kan gebeuren op basis van consultancy. Om aanpassingen te laten maken aan maatwerkrapportages kan een consult geboekt worden via https://go.invantive.com/book/consult.