Itgenoda220 Unauthorized on Teamleader Focus

When I log on through Invantive Data Hub I get an error:

itgenoda220
Eine Verbindung zur Datenbank ‘ACME\tl2mss’ konnte als Benutzer ‘support@acme.eu’ nicht hergestellt werden.
Der Datencontainer mit dem Alias ‘tl’ konnte bei Treiber ‘Teamleader’ nicht geöffnet werden.
Die Authentifizierungsdaten für Teamleader sind falsch.
Der Remoteserver hat einen Fehler zurückgegeben: (401) Nicht autorisiert. Bitte beachten Sie die Hinweise angezeigt in den Feldern die Sie ausfüllen müssen.

This problem only occurs with a custom settings*.xml file:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<settings xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" version="3" forcedefault="false">
  <group name="Test"
   id="c6ba8a41-db12-4b75-8664-19a8a52ef5a1"
   sortingOrder="0"
  >
    <connection name="tl2mss" id="73c6bdc4-dc09-5ed9-9763-680d05a6b1ba" sortingOrder="0"
     authentication="Database"
    >
      <database
       order="5"
       alias="tl"
       provider="Teamleader"
       defaultUserLogonCode="john.doe@acme.eu"
       defaultPassword="secret"
	   />
    </connection>
  </group>
</settings>

Using the default Teamleader Focus-discovery database it works fine.

How can I solve this?

Up to release 24.0.717, the connection string attribute api-group-authentication must be set to false to ensure the obsoleted Teamleader V1 API authentication method is not used.

On your version, please change the contents of settings*.xml to include a line directly after the one with defaultPassword:

       connectionString="api-group-authentication=false"

The obsoleted API group authentication mechanisme will have been disabled starting release 24.0.718 to avoid confusion.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.