Itgenodo092 The Odoo server name is not valid

Bij het gebruiken van een bestaande Odoo-omgeving krijg ik de foutmelding op Invantive Cloud:

itgenodo092:
De database ‘acme-odoo’ kon niet worden geopend.
itgenodo092:
The Odoo server name is not valid.
Contact the Odoo administrator and acquire the correct Odoo URL.
Please open the URL in a browser and try to log on.

De database werkte voorheen wel.

Hoe los ik dit op?

De oorzaak was niet te achterhalen. Aanvullende registraties zijn toegevoegd om de oorzaak beter te kunnen vaststellen.

Kunt u deze foutmelding nogmaals opwekken?

Zojuist geprobeerd te refreshen en krijg dezelfde melding te zien in Invantive.

Dank voor het uitproberen. Een verdere differentiatie in de melding wordt komende dagen geintroduceerd om de analyse mogelijk te maken. De oorzaak zit ergens in de controles of de opgegeven database en servernaam kloppend zijn; het achterhalen hiervan bij het maken van een Odoo-database via de stappen op Waar kan ik mijn huidige Odoo database naam vinden in Odoo zelf? is voor veel gebruikers lastig, maar deze omgeving heeft gewerkt.

De splitsing is nu in itgenodo092, en itgenoda112itgenoda119.

Kunt u volgende werkweek nogmaals proberen en de resulterende foutcode terugkoppelen?

Database naam heb ik gecontroleerd en deze klopt. Ik zal het volgende week nogmaals proberen.

De melding is nu:

OData:
Request failed:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.
(itgenodo107: Invalid field 'x_ on model ‘y’ (200) (builtins.ValueError)
(itgenodo107, 87dd5a10-980c-43ed-a617-9cfdcb2e0221))

Dank voor het doorgeven. Dit betekent dat het oorspronkelijke probleem is opgelost. Het blijkt dat verschillende Odoo-versies ander gedrag vertonen binnen de API gedurende de controle dat de servernaam klopt. Voor bovenstaand probleem itgenodo107 is een apart topic gemaakt.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.