Itgentan002 I_RegisterCallback kan niet worden uitgevoerd

Sinds de update naar Invantive Control for Excel v20.2.3 krijg ik onderstaande melding. Ook na het doorlopen van genoemde stappen en het opnieuw opstarten van pc blijft melding tevoorschijn komen en is het niet mogelijk gebruik te verbinden met Exact Online. Hoe kunnen wij dit oplossen?

Melding:

itgentan002: Kon de Invantive Control voor Excel Functies niet registreren in Excel.
De macro I_RegisterCallback kan niet worden uitgevoerd. De macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkblad of alle macro’s zijn mogelijk uitgeschakeld.

Tip:

Zorg ervoor dat de XLAM-invoegtoepassing ‘Invantive Control functions.xlam’ is ingeschakeld in het venster ‘Invoegtoepassingen’ dat te vinden is in ‘Bestand’ en vervolgens ‘Opties’.
Sluit alle Excel vensters na het inschakelen.
Beëindig alle resterende EXCEL.EXE-processen (indien aanwezig) vanaf het tabblad Details van Windows Taakbeheer.
Start tenslotte Microsoft Excel opnieuw.

Bij toeval opgelost. Heeft inderdaad te maken met invoegtoepassingen. Omdat ik de invoegtoepassing op actief zag staan had ik het idee dat dit deel al goed stond. De invoegtoepassing die actief stond is de toepassing Invantive Control for Excel, dit moest echter ook nog worden gedaan voor de toepassing Invantive Control Functions. In onderstaande printscreen staan beide invoegtoepassingen op actief.

1 like

Fijn dat gelukt is! De toepassing “Invantive Control Functions” is een xlam bestand in Microsoft VBA (Visual Basic for Applications). Het is een stukje lijm die de relatie legt naar de echte add-in: “Invantive Control for Excel” met bestandsnaam Invantive.Excel.Starter.vso.

Beiden moeten ingeschakeld staan.

Dank voor de waardevolle toevoeging dat itgentan002 als oorzaak kan hebben dat niet beide invoegtoepassingen actief waren. We zullen de melding uitbreiden zodat deze hint ook gegeven wordt.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Foutmelding starten Excel