Problemen door nieuwe versie van Nmbrs SOAP API

We ondervinden problemen met gegevens uit nmbrs.
We krijgen foutieve records binnen in [employeesinactive] en krijgen geen records meer binnen in [employeecontracts].

Volgens ons contactpersoon zijn een aantal calls verplaatst. Zie: https://support.nmbrs.com/hc/en-us/articles/360014783140-How-to-use-Nmbrs-API-v3

Kan dit kloppen of vindt er een ander probleem plaats?

Het is zeker mogelijk dat de wisseling naar de v3 API hier de oorzaak van is. Volgens de documentatie bij Nmbrs zijn een aantal definities gewijzigd.

Invantive SQL heeft nog geen volledige support voor V3; V2 is zonder aankondiging vroegtijdig beëindigd. Het verder invullen van V3 ondersteuning is in uitvoering.

De tabel EmployeesInactive was gebaseerd op de Employees tabel met daarbij een filter op “notActive”. Dit filter lijkt niet meer te bestaan, waardoor er niet meer te filteren valt op actieve en inactieve medewerkers.

Er is wel een nieuw filter dat de gelegenheid biedt te filteren op EmployeeType. Waarschijnlijk kan daarmee het gewenste resultaat behaald worden. We zullen de software hierop aanpassen.

Dank voor de terugkoppeling.
Enig idee binnen welk termijn jullie de software daarop aanpassen?

Dat is lastig om te zeggen. Er wordt op dit moment aan gewerkt, maar het is onduidelijk welke endpoints gewijzigd zijn. Daarom moet alles nagelopen worden. En her en der zitten structurele wijzigingen, dus het is niet altijd mogelijk de oude tabellen een op een over te nemen. Dat bemoeilijkt het proces.

De API’s beschreven in het support-artikel van Nmbrs zijn bijgewerkt in de Invantive software. De komende tijd zullen deze aanpassingen in de productie-omgeving opgenomen worden.

1 like