Rare tabelnamen FoxPro in SQL Server Management Studio en itgenssr028 foutmelding

Op versie 24.1.80-BETA van Invantive UniversalSQL Server onder Linux heb ik een FoxPro-database beschikbaar gemaakt voor SQL Server Management Studio. Na het aanmelden zie ik rare tabelnamen zoals ‘.ADM_LIST’. Ik zou verwachten iets zoals ‘ADM_LIST’, of eventueel iets met schemanaam:

Als ik rechtsklik en “Select 1000 rows” vraag, dan krijg ik een itgenssr028-foutmelding: Missing type, name or schema. Zie afbeelding:

A query such as select * from [.ADM_LIST] returns itgengpr015:

The query select * from ADM_LIST returns itgenclr102: Memo Location Not Set:

This Memo Location Not Set only occurs for this query. For instance, adm_usr works:

De foutmelding itgenclr102: Memo Location Not Set is opgelost onder versie 24.1.82-BETA:

De oorzaak was dat Linux een bestandssysteem gebruikt dat hoofdlettergevoelig is en de FoxPro en AccountView-drivers hier niet flexibel genoeg op inspringen. Voor meer gebruiksgemak is de programmatuur zo aangepast dat de schrijfwijze van bestandsnamen en mappen er niet meer toe doet onder Linux voor AccountView en FoxPro, zolang er maar 1 unieke naam is.

De overige problemen worden nog geadresseerd.

De andere problemen met SQL Server en FoxPro zijn opgelost vanaf versie 24.1.83-BETA:

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

De oorzaak is gevonden: het schema was null in plaats van bijvoorbeeld dbo.

De logica is aangepast. Vanaf 24.1.87-BETA zullen de tabelnamen voor FoxPro ook juist worden weergegeven onder SQL Server Management Studio.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.