För många förfrågningar på SnelStart

Jag har en koppling med SnelStart. När jag uppdaterar i Power BI får jag ofta meddelandet “too many requests”. Nästa dag fungerar det igen.

Om du håller på att prova något kan det vara ganska frustrerande. Då måste du vänta en dag igen. Går det att lösa eller justera?

Komplettering av information

Är det möjligt att lägga till en (anonymiserad) skärmdump av detaljerna för förfrågan i Online Monitoring på Invantive Cloud som beskrivet i Meer inzicht met nieuwe Online Monitoring?

Du hittar detaljerna genom att klicka på nedladdningsförfrågan som är ämnet för detta ämne.

Nedladdningsförfrågan innehåller vanligtvis ett SQL-uttryck där tabellnamnet är synligt.

Var vänlig och se till att åtminstone följande uppgifter är synliga från båda kolumnerna:

• titellisten med request ID,
  • statuskoden, nätverksstorleken, sökvägen och tiderna i vänstra kolumnen,
  • felkoden och felmeddelandet längst ner i vänstra kolumnen,
  • hela högra kolumnen inklusive SQL-uttrycket, tabellnamnet och parametervärdena.

Till exempel:

Kontrollera rätt server och användare

Kontrollera noggrant att du loggar in på Invantive Clouds webbplats med samma användarnamn som du behandlar data med, till exempel via Invantive Bridge Online. Du ser endast förfrågningar från den Invantive Cloud-användare som du loggar in med på webbplatsen.

Kontrollera rätt förfrågan och detaljer

Se till att du först väljer förfrågan för att visa detaljerna. Det ska bara finnas en enda fråga synlig på skärmdumpen.

Kontrollera också noggrant om förfrågan har en sökväg med odata4, apps eller mcp. Förfrågningar med andra sökvägar är generellt sett inte relevanta för detta syfte.

Felmeddelande och tips via e-post

Dessutom kommer den Invantive Cloud-användare som har fått felmeddelandet generellt sett att få ett e-postmeddelande med felmeddelande och tips, om det finns ett felmeddelande i Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik eller Tableau.

Rekommendationen är att kontrollera den berörda användarens skräppost för sådana e-postmeddelanden som skickas från support@invantive.eu.