Aantal AFAS connectoren verschijnen niet als tabellen

In AFAS zijn zeven getConnectoren aangemaakt in de appconnector Preadyz:

  • preadyz_financielemutaties
  • preadyz_budget
  • preadyz_grootboekrekeningen
  • preadyz_debiteuren
  • preadyz_crediteuren
  • preadyz_rapportagecodes
  • preadyz_verbijzonderingen

Deze getConnectoren worden aangeroepen in het scriptgedeelte van de Query-tool. (zie screenshot).
Toch zijn er maar drie actief, de overige vier kan ik niet benaderen…
Hoe kan dit?

Hoe recent zijn deze AFAS getConnectoren gedefinieerd in AFAS Profit?

De metadata van AFAS Profit inclusief de lijst van getConnectoren wordt voor betere prestaties maar eens in de tijd bij AFAS opgevraagd. De metadata wordt zowel in het geheugen als op schijf bewaard.

De standaardinstelling is 10 uur. De waarde hiervan kan gevarieerd worden door het attribuut metadata-cache-max-age-sec in te stellen op de gewenste cache levensduur.

De vier niet benaderbare getConnectoren waren ongeveer een uur voor de aanroep vanuit de Query Tool toegevoegd aan de appConnector. Zojuist heb ik het opnieuw geprobeerd en inderdaad waren ze nu wel beschikbaar.

OK, fijn, dat verklaart het!

Nu zit ik nog met de vraag, waar kan ik deze “standaardinstelling” wijzigen?

We zijn nu bezig met het ontwikkelen van een slimme koppeling naar verschillende AFAS getconnectoren, maar hiervoor is het niet heel practisch elke keer “10 uur” te moeten wachten op het zien van nieuwe output.

Het betreft een driverattribuut; die kan op verschillende manieren ingesteld worden:

Kun je dit ook in Invantive Cloud instellen? Ik heb de HTTP Disk Cache Maximum Leeftijd al op 0 staan, maar de nieuw toegevoegde Getconnectoren zijn nog niet zichtbaar.