Bankmutaties nog te koppelen / to be completed --> oproepen via Invantive For Excel

Ik wil graag het banksaldo en bankmutaties oproepen van ‘to be completed’ banktransacties. Deze banktransacties worden automatisch op een grootboekrekening (soort tussenrekening) geplaatst en/of reeds bij de betreffende crediteur of debiteur, maar moeten nog gematched worden met een openstaande factuur. Deze bankmutaties hebben daarom de status ‘to be completed’. Doordat de mutaties over meerdere grootboekrekeningen zijn verdeeld kan ik niet simpel de mutaties oproepen van een specifieke grootboekrekening. Ik zou graag kunnen ‘filteren’ op het kenmerk “to be completed”

Is het mogelijk om een specificatie van deze transacties via SQL in Excel te downloaden?
En is het mogelijk om via Excel formule het saldo op te roepen?

Het banksaldo kan opgevraagd worden door het saldo van de desbetreffende grootboekrekening op te vragen. Dit kan met formules zoals I_EOL_BAL_PDE (zie De meest populaire Exact Online Excel add-in formules).

Een mogelijk correct overzicht van de afletteringen van de bankboeken is op te vragen met:

--
-- Ontvangsten via bank en afletteringen tegen posten.
--
select bee.AmountDC
,      bee.EntryNumber
,      bee.LineNumber
,      tle.GLAccountCode 
       GLAccountCodeSource
,      bee.GLAccountCode
       GLAccountCodeIntermediate
,      bee.DocumentNumber
,      bee.DocumentSubject
--
,      mse.JOURNAL_ATTR
       label 'Afgeletterd Stuk Dagboek'
,      mse.ENTRY_ATTR
       label 'Afgeletterd Stuk Boekstuk'
,      mse.MATCHLINES_MATCHSET_ACCOUNT_CODE_ATTR
       label 'Afgeletterd Stuk Relatie'
--
,      bee.OurRef
,      bee.AccountCode
,      bee.AccountName
,      bee.Description
from   BankEntryLines@eol bee
join   TransactionLines@eol tle
on     tle.Id = bee.OffsetID
left
outer
join   matchsetlines@eol mse
on     mse.DIVISION_CODE                           = bee.Division
and    mse.ENTRY_ATTR                              = bee.EntryNumber
and    mse.MATCHLINES_MATCHSET_GLACCOUNT_CODE_ATTR = bee.GLAccountCode
and    mse.AMOUNTDC_ATTR                           = -1 * bee.AmountDC
where  bee.EntryNumber = 22200288
--where  bee.Date >= to_date('20200101', 'YYYYMMDD')
order
by     bee.Division
,      bee.EntryNumber
,      bee.LineNumber

De zorgen in deze query zitten onder andere er in als eenzelfde relatie in meerdere identieke porties een factuur in identieke porties betaalt. Dit is niet gecontroleerd. Indien correct, dan kan deze query nog geoptimaliseerd worden voor duur.

Een overzicht van alleen de boeking op vraagposten is op te vragen met (zonder garantie voor correctheid):

--
-- Een overzicht van de vraagposten.
--
select jnl.Code
,      jnl.BankAccountIBAN
,      jnl.GLAccountCode
,      jnl.GLAccountDescription
,      gat.Code TransitGLAccount
,      bee.AmountDC
,      bee.AccountCode
,      bee.Date
,      bee.DocumentNumber
,      bee.DocumentSubject
,      bee.EntryNumber
,      bee.OurRef
from   exactonlinerest..journals@eol jnl
join   exactonlinerest..glaccounts@eol gat
on     gat.Division = jnl.Division
and    gat.ID = jnl.PaymentInTransitAccount
join   BankEntryLines@eol bee
on     bee.Division = gat.Division
and    bee.GLAccount = gat.Id
where  jnl.Type = 12

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Op de pagina waarnaar verwezen word in de eerste post staan de volgende statussen. Aan de hand van de query lijken deze statussen niet terug te komen. Ook al pas ik de query aan dat ik naar alle boekstukken kijk. De status die ik er bij kan zetten uit een van de general ledgers tabellen heeft te maken met of het boekstuk volledig is afgerond of niet. Weten jullie welke tabel de statussen bevat die op de afbeelding staan?

image

Voor zover bekend biedt Exact Online geen API’s aan waarmee deze opgevraagd kunnen worden.

Is het aantal te verwerken bankmutaties dan op een andere manier te benaderen voor zo ver bekend?