Beperkte dataset aanleveren aan gebruiker

Ik heb de volgende casus.
We hebben een koppeling met Odoo. Hiervoor is een datacontainer en database aangemaakt. Hierin kunnen we alles zien.

We willen een nieuwe gebruiker aanmaken die een beperkte dataset kan bekijken.

Hoe kan ik dat het beste aanvliegen?

Gebruiker aanmaken is het probleem niet, maar hoe beperk ik het aantal tabellen dat zichtbaar is. Moet dat een nieuwe database worden of anders?

Er zijn verschillende mogelijkheden.

De basis is dat elke Invantive Cloud-gebruiker elke tabel in elke datacontainer kan benaderen.

Mocht er een beveiligingslaag nodig zijn, dan is advies die te organiseren:

• Of met een aparte omgeving/abonnement en beperken rechten gebruiker in Odoo (dus voor Invantive UniversalSQL).
  • Of met een aparte nabewerking zoals in een Power BI-omgevng (dus na Invantive UniversalSQL).

Mocht het als usability feature gewenst zijn, dan is advies een naamgeving te kiezen die eenvoudig terug te vinden is zoals “…View”.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.