Binnenhalen Exact Online via Invantive Bridge Online naar Microsoft Azure Data Factory

Zeg dat er 100.000 Receivables zijn, dan zal dat pakweg 800 seconden duren als de data initieel geladen moet worden en Exact Online niet te zwaar belast is. Problemen in de daadwerkelijke belasting op Exact Online kun je meestal snel zien op de downdetector (meer tips over de Exact Online status op Hoe vraag ik de status van een Exact Online storing op?). Het is niet ongebruikelijk dat het soms twee keer zo lang duurt.

Zodra de gegevens eenmaal binnen zijn, zullen volgens de tijd ingesteld bij de database in Invantive Cloud dezelfde gegevens opnieuw opgeleverd worden en dat gaat met een snelheid tot 500 megabyte/seconde.

Gezien het aantal rijen adviseer ik om een aantal opties te bekijken:

• kun je een sterk filterend filter meegeven, bijvoorbeeld AmountDC!=0. Zo uit mijn hoofd maakt dat bij specifiek deze API veel uit omdat ie ook de 0-bedragen blijft aanleveren. Geen idee waarom.
  • overstappen op de bulk API; die is meestal bij queries op 1 administratie tot 8x sneller.
  • overstappen op de Exact Online XML versie AROutstandingItems hiervan; die is significant sneller en bevat veel interessate informatie-elementen.

Je kunt zelf in Session I/O scherm in Invantive Cloud zien hoeveel requests het ODataverzoek afvuurt.

Toegevoegd: algemene uitleg hoe je Exact Online koppelt met Azure Data Factory.

1 like