Budgets naar transacties op costunit niveau

Ik wil graag vanaf budgets naar transactions op costunit niveau, welke tabel moet daartussen? Ik wil namelijk zien hoeveel % van mijn budget voor dit jaar al is verbruikt op die costunit.

Voorbeeld:

Ik heb 100K budget op [GLAccountCode] = 7000 en [Costunit] = 110, de transactions tabel heeft deze de GLAccountCode niet, dus hoe kom ik er wel?

Advies is om het datamodel te volgen. Zowel transactieregels als budgetten zijn gekoppeld aan grootboekrekeningen. Het datamodel is te vinden op:

Dank, dit weet ik, maar ik zie dit graag op costunit niveau bijv 110 (zodat de project managers kunnen sturen)

Is dit mogelijk?

Het lukt niet om te achterhalen wat het probleem is.

Is het mogelijk een meer uitgebreide probleemschrijving te melden?

Zeker weten, stel dat ik een projectmanager ben, dan wil ik graag weten wat er op mijn grootboek gebeurt maar dan op cost unit niveau.

Dus stel dat er op grootboek 7000 bijvoorbeeld totaal 100.000 euro is qua budget dan is dit onderverdeeld per cost unit: (in de Budget tabel)

Grootboek 7000 & Cost Unit 100 = 25.000
Grootboek 7000 & Cost Unit 110 = 50.000
Grootboek 7000 & Cost Unit 111 = 25.000

Dan wil ik graag in de realisatie zien voor het huidige jaar hoeveel er al is uitgegeven op mijn cost unit in de transactie tabel, dus die transacties moeten dan niet alleen naar grootboek kijken (7000) maar ook naar cost unit = 110 in dit geval, budget op de combinatie is dus 50.000, hoeveel is daar dan al gerealiseerd?

OK.

Tegen welk probleem loopt u dan aan bij het realiseren van dit doel met budgetten en transactieregels?

Welke specifieke tabellen gebruikt u hierbij en op welke wijze?

Ik ga van:

Budgets[GLAccount] naar Financial.GLAccountClassificationMappings[GLAccount]
en dan van Financial.GLAccountClassificationMappings[GLAccount] naar TransactionLinesIncremental[GLAccount].

Dus de tabel Financial.GLAccountClassificationMappings zit tussen de budgets en transactieregels-tabel in, alleen kan ik daar dus niet filteren op costunit.

Advies is om de juiste relaties te leggen en daarna te filteren. Eventueel is het verstandig assistentie en kennisverwerving te zoeken binnen ons partnerkanaal bij het opbouwen van uw datamodel en het gebruik van Power BI.