Database discovery duurt lang na itgen_sql_cmr398_user_message

Er komt OutOfMemory-foutmelding na upgrade van versie 22.0.223 naar versie 22.0.647 van Invantive Control for Excel.

Daarna: itgen_sql_cmr398_user_message.
itgencmr398. daarna gebeurt er niets.

Meldingen blijven nu uit na opnieuw starten laptop. Kan echter niet aanmelden moet eerst databases ontdekken. Dit duurt heel lang en lijkt niet te eindigen.

De OutOfMemory-foutmelding is vrij uitzonderlijk; deze komt sinds 2016 niet meer voor, ook niet op 32-bits Excel-versies, door aanpassingen die Microsoft heeft gemaakt in Excel. Microsoft heeft in de 32-bits versie van Excel 2016 vanaf 16.0.6868.2060 faciliteit toegevoegd om het adresseerbaar virtueel geheugen te vergroten van 2 GB naar 3 GB en op 64-bit Windows 4 GB (zie Large Address Aware / LAA: Large Address Aware capability change for Excel - Microsoft 365 Apps | Microsoft Learn).

Controleer dat de gebruikte Excel-versie een versie betreft die zowel door Invantive als Microsoft ondersteund wordt; dit is ook nodig om security updates te kunnen verwerven.

Deze tabel laat per Excel-versie de ondersteuning zien:

Ondersteund Versie Ondersteund tot Bron
Nee Excel 2007 Oct 9, 2012 Microsoft Office Excel 2007 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Nee Excel 2010 Oct 13, 2015 Excel 2010 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Nee Excel 2013 Apr 18, 2018 Excel 2013 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Nee Excel 2016 Oct 13, 2020 Excel 2016 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Ja Excel 2019 Oct 10, 2023 Excel 2019 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Ja Excel 2021 Oct 13, 2026 Excel 2021 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Learn
Ja Excel 365 n.v.t. Mits automatische update aanstaat; Overview of update channels for Microsoft 365 Apps - Deploy Office | Microsoft Learn

Als het goed is, dan verschijnt bij het opstarten van Invantive Control for Excel een melding zoals:

Deze versie 2010 van Microsoft Office wordt niet ondersteund. Voer een upgrade uit naar Microsoft Office 2013 of nieuwer.

of onvertaald:

itgen_office_version_not_supported_par2

De tekst zal gecorrigeerd worden; sinds Excel 365 gebruikt is gebruik van traditioneel Excel enorm afgenomen.

De foutcode itgencmr398 kan optreden na het aanmelden op een database. De vertaling is om onbekende redenen niet geladen, maar had als foutmelding moeten hebben in het Nederlands:

Kan geforceerde aanmelding niet voltooien.

Is het mogelijk om een schermafbeelding toe te voegen met het ontdekken van de databases na 30 seconden?

Het is Excel 2010… maar dat was nog steeds mogelijk tot nu toe. OutOfMemory-melding is nu ook terug, maar na OK gaat programma verder met zoeken database. ik kan niet meer aanmelden met mijn exactinlog. Enige dat ik kan selecteren is zoek een database. Maar programma blijft daarna in de ontdekkingstocht modus hangen.

Ik heb een screenshot hieronder maar kan geen preview hiervan zien.

Daarna deze als ik kruisje wegklik:

image

Dank! De vertalingen ontbreken ook volledig.

Advies is om de upgrade eerst te installeren op een ondersteunde Excel-versie.

Dat kan door eerst een upgrade van Excel te installeren en testen (en in overleg met systeembehere de oude te verwijderen). Of op een andere PC.

De verwachting is dat dit de problemen oplost; deze specifieke problemen zijn bij andere gebruikers voor zover bekend niet gezien.

De andere versie van Excel heeft de foutmeldingen weggenomen. We krijgen echter nu geen verbinding met de database. Daarop heb ik op het forum gelezen dat de database moet worden toevoegd op de cloud, met instelling bring your own. echter dat creert een foutmelding in exact, invalid redirect token etc. We hebben echter ook al 3 bestaande databases dus weet niet of dit nu teveel is of wat er gedaan kan worden.

Advies is om het nieuwe probleem als een nieuw topic op te voeren. Vermeld hierbij duidelijk de foutcode en tekst onder details.