Downloads Invantive Cloud blijven hangen

Mijn Excel staat nu 10 minuten te draaien om de nieuwe informatie uit de Exact Online-database te halen, geen reactie. Op zoek naar support.

Aanname is dat het gaat om Power Query en niet Invantive Control for Excel of Get My Report. In dat geval gaarne onderstaande instructies volgen.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Controleer gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.


is dit wat u bedoelt

Even ter aanvulling, ik krijg geen foutmelding. Maar breek na een tijdje zelf de verbinding

Hier ook dergelijke problemen met het vernieuwen van diverse PBI semantische modellen.
Na enige tijd stopt hij gewoon, en zie ik de volgende meldingen in Bridge online:

Dank.

De Invantive Cloud verwerkt momenteel ruim meer dan 10x zoveel verzoeken dan normaal per seconde. Dit kan veroorzaakt worden door een hoger aantal aanvragen, maar kan ook samenhangen met een nieuwe release waar verbeteringen in zitten voor Loket en hangenblijvers na foutmelding op Exact Online *Incremental-tabellen.

Advies: gelieve datadownload nogmaals te proberen.

We zullen de belasting in de gaten houden en indien nodig ingrijpen op te intensief gebruik en/of terugvallen naar een oudere versie.

Het probleem is herkenbaar er aan dat op Bridge Online Monitoring meerdere verzoeken blijven hangen (grijs blijven).

Het probleem is snel teruggekomen doordat een stortvloed van verzoeken binnenkwam na de herstart. De Invantive Cloud-infrastructuur wordt momenteel volledig gestopt om de capaciteit sterk te vergroten. Invantive Cloud zal weer beschikbaar zijn binnen 15 minuten.

Zie ook:

Collega’s van mij ervaren ook een erg trage Exact omgeving, mutaties e.d. duren vele malen langer als normaal.

Met de viervoudige capaciteit zijn alle verzoeken verwerkt zonder problemen. De oorzaak van het grote aantal verzoeken op maandagochtend is niet duidelijk.

Op Invantive Bridge Online en Invantive App Online kunt u uw eigen aantal actieve verzoeken zien, en Invantive DevOps het totale aantal actieve verzoeken over de gehele server zodat het eenvoudiger vast te stellen is.

De capaciteit is 4 maart omstreek 17:30 CET teruggezet van het viervoudige naar het tweevoudige. Als de situatie stabiel blijft zal de capaciteit weer verder verlaagd worden.