"Er is onvoldoende geheugen beschikbaar om deze bewerking te voltooien"

We maken gebruik van een API vanuit Exact om data te combineren en te publiceren in PowerBI.
Sinds afgelopen week krijgen we onderstaande melding wanneer we in de PowerBI Desktop de queries willen vernieuwen:

“Kan de aanpassingen niet op de server opslaan. Fout geretourneerd. Er is onvoldoende geheugen beschikbaar om deze bewerking te voltooien. Probeer het later opnieuw wanneer er mogelijk meer geheugen beschikbaar is”

Voorheen duurde het inladen en vernieuwen ook lang, maar werd de data uiteindelijk wel vernieuwd.

Is dat een melding die Power BI geeft of komt de melding vanuit de Invantive Bridge Online monitoring? Is het ook mogelijk informatie te delen over de opgevraagde gegevens, zoals tijdstip, URL en request ID vanuit de logging?

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.