Exact One Identity zonder Twee Fasen Authenticatie

Vervolg op dit topic: Exact Online settings file als er geen two factor authenticatie wordt gebruikt - invantive

We lopen bij steeds meer klanten tegen het probleem aan dat ze door Exact worden overgezet naar Exact One Identity, maar dat er ineens geen TFA meer nodig is. Hierdoor bestaat er geen TOTP code meer en werken onze settings files niet meer.

Kan Invantive hier al mee om gaan? Steeds meer klanten hebben nu geen data meer inzichtelijk wat tot veel onrust leidt.

Exact One Identity wordt ondersteund door de Invantive-producten. Het is bekend dat er vaak (en soms ronduit dubieus) dat geen tweefase authenticatie nodig is. De programmatuur gaat hier soepel mee om.

Advies is om te controleren dat een recente release gebruikt wordt, uitgegeven na juli 2023. In geval van twijfel is advies over te stappen op de recente 23.0-release op https://download.invantive.com met Data Hub Multi-platform zoals beschreven in:

Update:

Blijkt niet aan TFA te liggen maar aan de overgang van gebruikers naar OEI waardoor bugs in het account ontstaan en gebruikers niet meer kunnen aanmelden op Apps. Voor mij te technisch om het helemaal te doorgronden, maar vanuit Invantive meer informatie hierover verkregen.

Tussenoplossing voor nu, is dat de klanten een nieuwe gebruiker aanmaken die nog niet bestond voor de overgang naar OEI.

Bij Exact heb ik ticket ingeschoten met verzoek het probleem op te lossen, maar die leggen het probleem terug bij ons / Invantive.

Klanten klagen nu bij Exact dat ze extra account moeten aanmaken etc. Gevaar is natuurlijk dat Exact hier het probleem ook weer bij Invantive / BI-Xperts legt. Liever dus een oplossing in samenwerking met Exact; daar zijn alle partijen bij gebaat.

Dank voor terugkoppeling.

Helaas kan Invantive in deze niks betekenen; Exact lijkt intern nog de problemen rondom de invoering , betrouwbaarheid en beveiliging van One Exact Identity te bagatelliseren. Er is goede hoop dat dit op termijn zal veranderen.